Professionele beschouwing

T.55378

• Aantal ECTS credits

5

Deze toets bouwt voort op het vak kritische reflectie uit jaar 1. De opgedane ervaring, met het onder woorden brengen van betekenisvolle ervaringen, dient als bagage voor de verdieping op de professionele beschouwing van de sociaal werker bij deze toets. De studenten beschrijven filosofische concepten, zoals zingeving, en analyseren een ethisch dilemma uit de praktijk. Ook wordt gereflecteerd op het eigen handelen van de student in de situatie van het ethisch dilemma door middel van een NARRA-reflectie.

Toetsvorm Werkstuk/Report/Bericht (W)

Toetscriteria

De toetscriteria van deze individuele toets zijn gebaseerd op de volgende leeropbrengsten:

10C02 Je bent in staat om op een methodische wijze een moreel dilemma te analyseren vanuit je professioneel en persoonlijk perspectief en deze te beargumenteren en verantwoorden.

10CC2 Je bent in staat om te communiceren over je eigen sociale waarden en zingeving in relatie tot je professionaliteit.

10CT3 Je bent in staat om de wisselwerking tussen je eigen normativiteit en de wettelijke kaders te herkennen en te beschrijven in de praktijk van het sociaal werk.

3CL3 Je bent je bewust van je eigen vraagstukken m.b.t. ethische waarden en mensenrechten en hoe deze van invloed zijn op je methodisch handelen binnen netwerken.

4CL3 Je bent je bewust van je eigen vraagstukken m.b.t. ethische waarden en mensenrechten en hoe deze van invloed zijn op je methodisch handelen binnen gemeenschappen.

10CT2 Je bent in staat om je eigen normatieve professionaliteit te herkennen en te beschrijven.

10CT4 Je bent in staat om je eigen normen en waarden te benoemen en beschrijven ten aanzien van je professionele rol als sociaal werker.

10BT2 Je bent in staat om te beschrijven wat normatieve professionaliteit inhoudt.