ARC2: Digitale Archeologie

• Code

T.55551

• Aantal ECTS credits

Individueel portfolio met verantwoording (cijfer)
Toetsvorm Werkstuk/Report/Bericht (W)

Toetscriteria

1. De student kan data kritisch analyseren en de beperkingen en mogelijkheden van de data benoemen, beoordelen en onderbouwen.
  2. De student kan op een duurzame wijze een dataset samenstellen, organiseren en beheren.
  3. De student heeft een overzicht van de gangbare methoden en technieken die op dit moment toegepast worden in het werkveld.
  4. De student kan motiveren welke specifieke technieken en methoden geschikt en relevant zijn om een specifiek onderzoek mee uit te voeren.
  5. De student kan beoordelen in hoeverre een methode of techniek uitvoerbaar en toepasbaar is voor een bepaald onderzoek, in relatie tot internationale, privacygevoelige, maatschappelijke en ethische bezwaren en wetgeving.
  6. De student kan de in deze module opgedane kennis en vaardigheden inzetten voor archeologisch onderzoek in een case study.
  7. De student kan de bevindingen van de uitgewerkte case study op een coherente manier presenteren.
  8. De student is in staat het project af te ronden in relatie tot (internationale) standaarden met betrekking tot duurzaam (her)gebruik van de data.