Smart Solutions Semester

T.56942

• Aantal ECTS credits

2

De drie met elkaar samenhangende leeruitkomsten vormen het uitgangspunt van de toets. De toets richt zich op de kwaliteit van de oplossing(srichting) van het vraagstuk en op de daarbij ondernomen ontwerp- en onderzoeksactiviteiten. Onderdeel hiervan is dat studenten expertise vanuit hun eigen discipline inbrengen en elkaars inbreng benutten. De toets is een portfolio en bevat twee groepscomponenten (een verantwoordingsdossier en een eindproduct met een presentatie) en een individuele component (een presentatie met een gesprek).

Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

• Je legt op een begrijpelijke manier relevante expertise vanuit je eigen vakgebied uit aan vertegenwoordigers van andere vakgebieden.
  • Je legt uit aan vertegenwoordigers van andere vakgebieden welke kennis, vaardigheden en werkwijzen uit jouw vakgebied kunnen bijdragen aan de oplossing van het vraagstuk.
  • Je brengt op begrijpelijke wijze relevante expertise uit jouw vakgebied in tijdens het samenwerken met vertegenwoordigers van andere vakgebieden.
  • Jullie beschrijven het perspectief van de betrokken vakgebieden en stakeholders.
  • Jullie trekken conclusies over overeenkomsten en verschillen tussen de betrokken vakgebieden.
  • Jullie benoemen grenzen van het eigen vakgebied en de meerwaarde van de betrokken vakgebieden in relatie tot het vraagstuk.
  • Je benoemt op welke manier het verplaatsen in andere perspectieven heeft bijgedragen aan de oplossing van het vraagstuk, je eigen ontwikkeling als beroepsprofessional.
  • Jullie schrijven een onderzoeksplan met onderzoeks- en ontwerpactiviteiten dat duidelijk maakt hoe je komt tot de oplossing van het vraagstuk, waarbij de expertise van de betrokken vakgebieden wordt gecombineerd.
  • Jullie beschrijven de uitgevoerde onderzoeks- en ontwerpactiviteiten op navolgbare wijze en trekken conclusies ten behoeve van de oplossing van het vraagstuk.
  • Jullie onderbouwen de gemaakte keuzes betreffende de onderzoeksactiviteiten met relevante, actuele bronnen uit de verschillende vakgebieden en reflecteren op het onderzoeksproces.
  • Jullie werken goed onderbouwde producten uit die bij dragen aan een oplossing van het vraagstuk, waaruit blijkt dat de verschillende vakgebieden een rol hebben gespeeld.
  • Jullie tonen aan op een planmatige, respectvolle en betrouwbare manier te hebben samengewerkt met vertegenwoordigers van de verschillende vakgebieden en stakeholders.
  • Jullie communiceren de gemaakte keuzes en de oplossing van het vraagstuk op begrijpelijke wijze aan diverse stakeholders.
  • Je toont aan dat je een relevante bijdrage hebt geleverd aan het onderzoek naar en het ontwerp van de oplossing van het vraagstuk.
  • Je onderbouwt de keuzes die je gemaakt hebt in het onderzoek en het ontwerp.
  • Je onderbouwt waar in het onderzoek en ontwerp je een beroep hebt gedaan op expertise vanuit andere vakgebieden.
  • Je toont aan wat jouw bijdrage is geweest aan de samenwerking met vertegenwoordigers van de verschillende vakgebieden en stakeholders.