Professionele ontwikkeling

T.55379

• Aantal ECTS credits

1

Het assessment behoort bij de leerlijn professionele ontwikkeling en vindt aan het einde van het tweede studiejaar plaats.

Het assessment is een individueel gesprek en duurt 30 minuten.

Je neemt het werkboek praktijkleren, mee naar het assessment. Aan de hand van de opdrachten uit het werkboek en de verzamelde feedback, vertel je de assessor, over de professionele ontwikkeling die jij hebt doorgemaakt in de praktijk gedurende het hele tweede studiejaar. Hiermee toon je aan te voldoen aan de toetscriteria zoals beschreven in het beoordelingsformulier.

De student heeft 320 uur praktijkleren opgenomen in de urenverantwoording in het werkboek. De student heeft de feedback verkregen vanuit de start-, midden- en eindgesprekken opgenomen in het werkboek. De student heeft het werkboek minimaal voor 80% ingevuld.

Toetsvorm Mondeling/Oral/Mündlich (M)

Toetscriteria

De toetscriteria van deze individuele toets zijn gebaseerd op de volgende leeropbrengsten:

1CL1 Je bent je bewust van je culturele identiteit en hoe die van invloed is op je methodisch handelen binnen het Social Work.

1CL2 Je bent je ervan bewust dat jouw kijk op ondersteunende theorieën van invloed is op je methodisch handelen en de keuzes die je daarin maakt.

3CL2 Je bent je bewust van je eigen rol als sociaal werker in het bevorderen van het sociaal functioneren binnen netwerken.

3CL3 Je bent je bewust van je eigen vraagstukken m.b.t. ethische waarden en mensenrechten  en hoe deze van invloed zijn op je methodisch handelen binnen netwerken.

4CL2 Je bent je bewust van je eigen rol als sociaal werker in het bevorderen van het sociaal functioneren van gemeenschappen.

4CL3 Je bent je bewust van je eigen vraagstukken m.b.t. ethische waarden en mensenrechten  en hoe deze van invloed zijn op je methodisch handelen binnen gemeenschappen.

8CT1 Je bent door te reflecteren op je eigen handelen in staat om te ervaren op welke manier je om kan gaan met uitdagingen en talenten en kunt dit benoemen.

8CT3 Je bent in staat reflectie in te zetten ter bevordering van je bewustwording van de rol die je inneemt als sociaal werker en dit bewustwordingsproces te beschrijven.

8CT4 Je bent in staat om te benoemen en beschrijven hoe je hebt gewerkt aan je eigen professioneel handelen en op basis hiervan te komen tot leerdoelen die helpen om je verder te professionaliseren als sociaal werker.

8CO2 Je kunt middels een reflectie beschrijven hoe ontwikkelingen in het beroep invloed kunnen zijn op je eigen professioneel handelen.

8CO3 Je bent in staat om aan te geven welke reflectiemethode het beste bij jou past en dit te beargumenteren.

8CC2 Je bent in staat om over je ontwikkelingsproces m.b.t. je professioneel handelen te communiceren met anderen en je hierin kwetsbaar en leerzaam op te stellen.

10CT2 Je bent in staat om je eigen normatieve professionaliteit te herkennen en te beschrijven.

10CT4 Je bent in staat om je eigen normen en waarden te benoemen en beschrijven ten aanzien van je professionele rol als sociaal werker.

10CC5 Je bent je bewust van je eigen kwaliteiten en valkuilen in diversiteitsbewuste communicatie.