Verdieping van gespreksvoering

T.56105

• Aantal ECTS credits

1

Bij deze mondelinge toets is het onderwerp van gesprek het dossier van de student. Het dossier bestaat uit videofragmenten en opdrachten.

De student laat tijdens een mondelinge toets, aan de hand van opdrachten, verzameld in zijn dossier, zien in staat te zijn om in de stagepraktijk gericht basis gesprekstechnieken in te zetten.

Daarnaast laat de student zien in staat te zijn een verantwoorde keuze te maken voor de gerichte inzet van methodische gespreksvoering. De student toont aan daarin oog te hebben voor de wisselwerking van individuen, systemen of groepen.

Ook laat de student zien in staat te zijn om zijn/haar communicatie aan te passen aan de sociale en culturele aspecten van betrokkenen. Hierbij maakt de student een video waarbij hij/zij aantoont in staat te zijn de specifieke methodes van gespreksvoering daadwerkelijk te kunnen toepassen.

Toetsvorm Mondeling/Oral/Mündlich (M)

Toetscriteria

1CC1 Je bent in staat om signalen van (verstoord) welzijn m.b.t sociale vraagstukken, te bespreken met relevante betrokkenen waarbij rekening wordt gehouden met de biopsychosociale factoren.

3CC1 Je kunt verschillende methodische gesprekstechnieken toepassen t.b.v. het bevorderen van het welzijn van netwerken.

3CC4 Je kunt je communicatie aanpassen aan de sociale en culturele aspecten van betrokkenen binnen netwerken.

4CC1 Je kunt verschillende methodische gesprekstechnieken (online) toepassen t.b.v. het bevorderen van het welzijn van gemeenschappen.

2DC1 Je kunt verantwoord verschillende gesprekstechnieken en communicatiestijlen (blended) toepassen binnen de verschillende fasen van de methodische cyclus m.b.t. de primaire leefomgeving.

4DC2 Je  kunt verantwoord verschillende gesprekstechnieken en communicatiestijlen (blended) toepassen binnen de verschillende fasen van de methodische cyclus m.b.t. gemeenschappen.