Praktijkgericht onderzoek 1 (PRO1)

• Code

T.46842

• Aantal ECTS credits

5

Bij de module PRO1 staat het uitvoeren van een vragenlijstonderzoek centraal.De student kiest zelf een onderzoeksonderwerp waarvoor hij een onderzoeksopzet maakt en een vragenlijst ontwikkelt. Vervolgens neemt hij deze af bij een zelf gekozen doelgroep. In de tussentijd maakt hij kennis met het softwareprogramma SPSS waarmee hij statistische analyses leert uitvoeren. Zodra de data van de vragenlijst binnen zijn, verwerkt de student ze in SPSS. De kennis die hij heeft opgedaan met SPSS past hij dus meteen toe in zijn eigen vragenlijstonderzoek. Ten slotte schrijft de student een onderzoeksrapport over zjin volledige onderzoek en verdedigt deze mondeling.

Toetsvorm N.v.t./Not applicable/Nicht anwendbar (N)

Toetscriteria

Kennis over de basisprincipes van onderzoek; een vragenlijstonderzoek opzetten, uitvoeren en rapporteren; een vragenlijst ontwikkelen; een databestand in SPSS maken; beschrijvende statistische analyses in SPSS doen, resultaten analyseren en interpreteren; het onderzoek mondeling toelichten/ verdedigen.