Inleiding Preventie & Interventie

  • Code

    T.56572

  • Aantal ECTS credits

    5

Leeruitkomst: Je hebt kennis van relevante aspecten van preventie en interventie, beïnvloedbare determinanten van gedrag, stimuleren van positieve gedragsverandering, passende interventiemethoden en technieken en je kunt deze toepassen op beroepsrelevante casuïstiek.    

Jouw kennis en de toepassing ervan worden individueel getoetst met een meerkeuzetoets. De toets bestaat uit gesloten vragen, gericht op: 
 1) het begrijpen van de theorie, 2) het analyseren van casuïstiek met theorie en modellen en 3) het selecteren van interventiemethodes en technieken. 

Toetsvorm Digitaal/Digital (D)

Toetscriteria

Module-indicatoren zijn: 

  1. Je benoemt relevante aspecten binnen het thema preventie bij een doelgroep middels praktijkcasuïstiek. 
  2. Je kunt beredeneren welke beïnvloedbare determinanten van invloed zijn op het in stand houden van huidig (probleem) gedrag en het bereiken van gewenst doelgedrag. 
  3. Je geeft vanuit de principes van positieve gezondheid en positieve psychologie gepast doelgedrag aan.  
  4. Je benoemt relevante aspecten binnen de zes pijlers uit het spinnenweb van positieve gezondheid. 
  5. Je kunt passende interventiemethodes/technieken selecteren en beredeneren waarbij je rekening houdt met de doelgroep, maatschappelijke trends en innovatieve ontwikkelingen binnen het vakgebied.