• Code

    T.55501

  • Aantal ECTS credits

    5

Business in FM biedt je een een brede introductie in marketing en bedrijfseconomie voor de gastvrijheidbranche. Tijdens de module werk je aan een ondernemingsplan en leer je alle kennis en vaardigheden die nodig zijn voor het maken van een ondernemingsplan. De volgende onderwerpen zijn hierbij relevant: opstellen van een marketingplan, vertaling naar een business model, het bepalen van resultaat (winst of verlies); het overzicht van de bezittingen, eigen vermogen en schulden (de balans); en de veranderingen van de hoeveelheid (kas)geld. Je stelt financiƫle overzichten samen en je vormt je een oordeel over de financiƫle structuur en prestaties van het bedrijf, o.a. aan de hand van ratio's. Ook ga je aan de slag met arbeidskosten, de kostenstructuur en een break-even-analyse. Uiteindelijk maak je een website om je ondernemingsplan ook kenbaar te maken aan de buitenwereld.
Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

Je bent in staat om een ondernemersdroom te vertalen tot een marketingplan en uit te werken tot een businessmodel, inclusief verdienmodel en personeelsplanning en weet deze overtuigend te promoten met een aantrekkelijke website.