De jaarrekening en de aangifte vennootschapsbelasting

• Code

T.55531

• Aantal ECTS credits

5

Er wordt toegewerkt naar een portfolio dat individueel wordt ingeleverd. Hierin worden o.a. opgenomen voorbereidende journaalposten, eliminatieposten (fiscaal), uitleg fiscale positie van de fiscale eenheid in de vorm van een filmpje, een controleverslag van de fiscale positie, een reflectie op de controle en een aangifte vennootschapsbelasting van een fiscale eenheid.
Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

• De student is in staat om vanuit de jaarrekening van een concern een aangifte vennootschapsbelasting op te stellen.
  • De student is in staat om een fiscale positie in de jaarrekening van een concern in kaart te brengen, te analyseren en te verwerken.
  • De student is in staat om een fiscale positie te controleren op juistheid.
  • De student kan reflecteren op die controle en is in staat om verbeterpunten te signaleren richting toekomst.