• Code

T.56546

• Aantal ECTS credits

11

Portfolio ontwerptraject (domeinverkenning, doelgroeponderzoek, conceptuele schetsen, materiaalstudies, prototypen)

- Presentatie bord bestaande uit vier onderdelen: onderzoek, consumer-insights & PvE (~Analyse) en morfologisch schema en ideeën/concepten;

- Verslag met daarin toelichting op bovenstaande onderdelen en een reflectie/evaluatie;

- Modellen (en testmodellen) van de ontwerpen.

Toetsvorm Presentatie/Presentation/Präsentation (PR)

Toetscriteria

Onderdelen van de eindpresentatie worden middels een eindpresentatie aan de opdrachtgever getoetst op gestelde criteria.

Een nieuwsgierige, onderzoekende houding is noodzakelijk bij dit project. De student zal met deze houding de opdracht, zijn eigen werk en het werk van anderen tegemoet moeten treden. De student zal geprikkeld worden het maximale van zijn kunnen te laten zien mede doordat de opdrachtgever een rol heeft in de beoordeling en levensvatbaarheid van het (beeldend) onderzoeksresultaat. Op de in het project opgedane ervaringen moet de student (schriftelijk) reflecteren zodat de inzichten ook in het vervolg van de opdracht, bij IPO40, gebruikt kunnen worden ter aanscherping van de uiteindelijke uitwerking. Ook wordt van de student verwacht dat hij/zij een inhoudelijke, beeldende presenatie kan geven die inzicht geeft in zijn/haar ontwerpproces en samen kan werken met collega’s studenten in de ondersfase van dit project.