Supervisie

  • Code

    L.30446

  • Studiebelastingsuren

    21

  • Taal

    nl-NL

  • Kwartiel van uitvoering

    1, 2

In de supervisie leert de student door reflectie en uitwisseling van werkinbrengen en perspectieven eigen overtuigingen en ervaringen te onderzoeken. Met gebruikmaking van reflectie(modellen) wordt de student bewuster van de professionele identiteit en hoe deze in te zetten in de praktijk. Door het eigen beroepsmatig handelen interactief tegen het licht te houden verwerft de student inzicht in het eigen (ethisch) handelen en kan dit handelen zelfstandig en duurzaam verbeteren. De student kan de eigen supervisor worden.

Competenties

  • Kwalificatie 3: Bevorderen van sociaal functioneren van mensen in hun netwerken
  • Kwalificatie 8: Leren en ontwikkelen

Leerdoelen

3DL3 Je bent je bewust van op welke wijze je eigen vraagstukken m.b.t. ethische waarden en mensenrechten van invloed zijn op je methodisch handelen en hoe je op basis van dit rolbewustzijn een bijdrage kunt leveren aan het bevorderen van het welzijn van netwerken.

8DO1 Je beargumenteert middels kritische reflectie en in dialoog hoe de ontwikkelingen in het beroep en in de samenleving die jij hebt gesignaleerd van invloed zijn op jouw eigen professioneel handelen en overtuigingen. 

8DL5 Je bent je bewust van je lerende houding en hoe je deze ook na het afronden van de opleiding wil blijven benutten.

8DL2 Je bent je bewust van je (professionele) onzekerheden en kunt deze bewust als leerpunten- en kansen benutten.

8DL3 Je kunt in de volle breedte van werk en privé en op eigen kracht je energiebalans in het oog houden en je bent in staat hier adequaat zorg voor te dragen.

8DC2 Je bent in staat om met anderen te communiceren over je eigen leerproces m.b.t je professioneel handelen en de keuzes die je hierin maakt.

Werkvorm