• Code

T.2324

• Aantal ECTS credits

Projectdocumentatie/ontwerpverslag, presentatie en (functie)model/prototype

- dit is de persoonlijke invulling, onder zelfregie van de student, van een ontwerpproject zoals geleerd en geoefend in alle voorgaande ontwerpprojecten (IPO10-80, en stage) bij een bedrijf; hierin komt kennis, vaardigheden en praktijk samen, waarbij de student laat zien dat hij/zij grip heeft op de synergie van het project (in en uitzoomen op eigen project)

We leiden een IPO-er op die:

1. Vaardig is en de regie kan nemen in het doen van toegepast onderzoek.

2. Alle keuzes in alle fasen van de productontwikkeling kan verantwoorden.

3. Onderzoek kan doen in het kader van strategieverbetering en zelfreflectie.

De afstudeeropdracht (30ects) wordt altijd uitgevoerd voor een opdrachtgever uit de (internationale) beroepspraktijk[56] of daaraan verbonden lectoraat op basis van een door meerdere ogen goedgekeurd projectplan[57] dat het te bereiken HBO niveau waarborgt. Alle IPO competenties worden in het individuele afstudeerproject op eindniveau getoetst[58]. Beoordeeld wordt op: eindverslag 10%, projectmatig werken 10%, opdrachtuitvoering 50%, reflectie en evaluatie 10%, eindproduct 10%, presentatie 10%.

"Het niveau van de afstudeeropdrachten komt overeen met het niveau van reële ontwerp-opdrachten voor beginnende beroepsbeoefenaars.

Toetsvorm Presentatie/Presentation/Präsentation (PR)

Toetscriteria

projectplan: mate waaraan het format is gehouden, de begeleiding is verlopen, de complexiteit naar verwachting is geweest, planning is doorlopen

inzicht gegeven wordt in functioneren en opdrachtuitvoering middels ontwerpfasen van het ProductOntwerpProces