• Code

T.55993

• Aantal ECTS credits

3

In PBL 3 ligt er een directe relatie met de theoretische basis van de module ‘Inleiding Gezondheidspsychologie. Inleiding Gezondheidspsychologie gaat in op verschillende onderwerpen die met de psychologische aspecten van ziekte en gezondheid te maken hebben. Voorbeelden zijn (on)gezond gedrag, stress, preventie, pijn- en ziektebeleving en de invloed van ziekte op de omgeving. Begrip van het gedrag rond gezondheid en ziekte staat hierbij centraal. PBL richt zich niet alleen op een inhoudelijk thema: ook je professionele ontwikkeling, schriftelijke communicatie en internationalisering komen aan bod.

Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

Mondeling en schriftelijk communiceren, samenwerken, realistische doelen stellen en planmatig handelen, reflecteren op eigen handelen, efficiënt en effectief omgaan met ICT, relevante informatie verzamelen, selecteren en gebruiken.
Op het gebied van gezondheidspsychologie kan de student: psycho-educatief materiaal (een poster, animatievideo en een folder) ontwikkelen rondom een gezondheidspsychologisch probleem.