• Code

T.55532

• Aantal ECTS credits

5

Aan de hand van een uitgereikte situatiebeschrijving vindt er een adviesgesprek plaats, onder meer naar aanleiding van een aangifte erfbelasting.

Toetsvorm Assessment (AS)

Toetscriteria

Advisering:

1.De student kan een fiscaal-juridisch adviestraject met de client doorlopen, vanaf het eerste klantcontact tot de afronding van het advies, waarbij de student in de rol van fiscaal adviseur optreedt.

2. De student kent de belangrijkste elementen van de schenk- en erfbelasting teneinde de aangiften schenk- en erfbelasting op te maken, de fiscale gevolgen en risico's van gebeurtenissen te beschrijven en de klant hierin te adviseren.

3. De student kent de belangrijkste elementen van het huwelijksvermogensrecht en het personen- en familierecht teneinde de juridische gevolgen en risico's van gebeurtenissen te beschrijven en de klant hierin te adviseren.

4.De student kent de belangrijkste elementen van het erfrecht teneinde de juridische gevolgen en risico's van gebeurtenissen te beschrijven en de klant hierin te adviseren.