• Code

T.46884

• Aantal ECTS credits

3

Het is een eerste jaarsmoduul die ligt op het gewenste basisniveau dat vereist is voor de wiskunde en daarmee voor de theorievakken. Het behoort tot de 4 modules, waarvan de student na 1 jaar studie in de propedeuse er 3 gehaald moet hebben.

Er vinden tussentijds tests plaats, die direct resultaat opleveren. Studenten mogen deze tests 3 x overdoen en het beste resultaat telt. Er is een individueel digitaal tentamen

Toetsvorm Digitaal/Digital (D)

Toetscriteria

Goniometrie, driehoeksmeetkunde, sinus en cosinusregel

Lineaire quotiëntfuncties en grafieken

2e graadsfuncties met grafieken

Grafieken functies, 2e graads-, machts- en wortelfuncties

exponentiele functies, absolute waardefunctie

inverse functies en logaritmen

Differentiëren, kettingregel, Productregel en quotiëntregel

Stijgen, dalen functies, Minima en maxima

Hogere afgeleiden, buigpunten

toepassingen in de praktijk

Het eindcijfer voor deze module is opgebouwd uit het tentamencijfer (voor 90%) en het gemiddelde van de beste 5 van in totaal 7 tests (voor 10%). Het twee slechtste resultaten van de tests worden dus weggelaten.

Ook geldt: Indien studenten voor het tentamen een hoger cijfer hebben dan het gemiddelde van de tests dan telt het tentamencijfer voor 100% !