Motiverende gespreksvoering

T.55372

• Aantal ECTS credits

5

In deze toets laat de student aan de hand van een gesprek met een acteur zien in staat te zijn om de uitgangspunten van motiverende gespreksvoering toe te passen. Hierbij wordt uitgegaan van een oplossingsgerichte basishouding. Het gevoerde gesprek wordt door de beoordelaar ter plekke beoordeeld.

De student ontvangt voorafgaand aan het gesprek een casus. Met deze voorinformatie kan de student het gesprek voorbereiden en voeren.

Toetsvorm Assessment (AS)

Toetscriteria

De toetscriteria van deze individuele toets zijn gebaseerd op de volgende leeropbrengsten:

2CT6 (Voorbereiding van 3CC1) Je kunt in een gesimuleerde situatie laten zien dat je methodische gesprekvoering kunt toepassen.

2CC1 Je kunt verschillende methodische gesprekstechnieken (online) toepassen binnen de primaire leefomgeving.

2CC4 Je kunt je communicatie aanpassen aan de sociale en culturele aspecten van betrokkenen binnen de primaire leefomgeving.

2CC5 Je kunt signalen van verstoord welzijn bespreekbaar maken in de primaire leefomgeving van de client waarbij rekening wordt gehouden met biopsychosociale factoren.