Intieme onderwerpen

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

3

De student leert in deze leereenheid welke aspecten van seksualiteit, intimiteit en agressie een rol spelen in jouw ontwikkeling als social worker. Daarbij leert de student aandacht te hebben voor culturele aspecten.

Door middel van oefenen met casuïstiek en bespreken van situaties uit de praktijk leert de student om te gaan met bovenstaande thema's in het werkveld.

Voor deze lessen geldt een aanwezigheidsverplichting van 80 %.

Competenties

• Kwalificatie 2: Bevorderen van sociaal functioneren in en van de primaire leefomgeving

Leerdoelen

2CL4 Je bent je bewust dat je als sw-er invloed hebt op de beeldvorming m.b.t. seksualiteit en intimiteit binnen de gemeenschap.

2CK6 Je hebt kennis van de verscheidenheid in beleving van seksualiteit en intimiteit en de invloed van culturele aspecten op deze beleving.

2CT7 Je kunt in een gesimuleerde omgeving de meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling hanteren.

2CC7 Je kunt seksualiteit en intimiteit bespreekbaar maken binnen de primaire leefomgeving.

2CC8 Je laat in je basishouding zien dat je weet hoe je om gaat met agressie binnen de rol van sw-er.

Werkvorm