Methodisch werken - Uitvoering en evaluatie

T.56536

• Aantal ECTS credits

5

In deze toets wordt de uitvoering en evaluatie van een creatieve groepsinterventie getoetst. Voorwaardelijk voor het deelnemen aan deze toets is GO op het plan van aanpak omtrent een in te zetten creatieve/innovatieve groepsinterventie. Dit plan wordt tijdens een groepspresentatie toegelicht. Het plan bevat doelen die logisch voortkomen uit de probleemanalyse en een onderbouwde keuze voor de inzet van methodieken en werkwijzen. Verder is helder hoe het plan praktisch gerealiseerd kan worden. Bij een voldoende score op bovenstaande punten, ontvangen de studenten een GO voor de uitvoering van de creatieve/innovatieve groepsinterventie.

Na de uitvoering van de groepsinterventie, schrijven studenten een verslag waarin zij de uitvoering van de groepsinterventie verantwoorden en evalueren. Hierin wordt ook het methodische proces en samenwerkingsproces meegenomen. Het verslag bevat een groepsdeel en een individueel deel. De persoonlijke ontwikkeling en het individuele proces dat de student heeft doorgemaakt zal individueel gescoord worden.

Toetsvorm Werkstuk/Report/Bericht (W)

Toetscriteria

De toetscriteria van deze individuele toets zijn gebaseerd op de volgende leeropbrengsten:

3CT3 Je bent in staat om onder begeleiding een plan van aanpak op te stellen waarin je benoemt hoe op een creatieve en/of innovatieve wijze het sociaal functioneren bevordert kan worden.

4CT3 Je bent in staat om een plan van aanpak onder begeleiding op te stellen waarin je benoemt hoe het sociaal functioneren binnen gemeenschappen bevorderd kan worden.

5CO1 Je bent in staat om de resultaten en effecten van verschillende stakeholders te inventariseren en verbanden te leggen tussen de resultaten & effecten van verschillende stakeholders en de vereiste (kwaliteits)- richtlijnen.

5CT1 Je bent in staat om onder begeleiding een indicatiestelling te verzorgen ter bevordering van het sociaal functioneren.

5CT2 Je bent in staat om een overzicht te maken van criteria om benodigde middelen (financieel, materiaal en professionals) te verwerven.

5CT3 Je bent in staat om een overzicht maken van bestaande en benodigde middelen (financieel, materiaal en professionals).

5CT4 Je bent in staat om onder begeleiding een kosten en batenanalyse te schrijven.

5CT5 Je bent in staat om onder begeleiding een begrotingsaanvraag te schrijven en prioriteiten te stellen t.a.v. benodigde middelen (financieel, materiaal en professionals).

6CC2 Je bent in staat om onder begeleiding over de (interdisciplinaire) samenwerking in gesprek te gaan met de verschillende betrokkenen.

6CT2 Je bent in staat om onder begeleiding binnen een (interdisciplinair) samenwerkingsverband doelen op te stellen t.b.v. de samenwerking.

6CT3 Je bent in staat om binnen een (interdisciplinair) samenwerkingsverband op basis van competenties/disciplines taken te verdelen en af te stemmen t.b.v. de samenwerking.

2CL1 Je kunt je methodisch handelen m.b.t. de primaire leefomgeving vanuit je rol als social worker verantwoorden.

3CL1 Je kunt je methodisch handelen m.b.t. netwerken vanuit je rol als social worker verantwoorden.

4CL1 Je kunt je methodisch handelen m.b.t. werken in gemeenschappen vanuit je rol als sociaal werker verantwoorden.

6CK5 Je hebt kennis van en inzicht in besluitvormingsprocessen en conflicthantering binnen (interdisciplinaire) samenwerkingsverbanden.

6CT5 Je bent in staat om bij te dragen aan je eigen ontwikkeling  en die van anderen binnen de (interdisciplinaire) samenwerking.