• Code

T.45496

• Aantal ECTS credits

5

De toetsing is op basis van twee beroepsproducten (deel 1 en deel 2) en de presentatie van deel 2.
- Deel 1 van het beroepsproduct legt de nadruk op jouw rol als onderwijskundig leider (of de rol van de onderwijskundig leider mocht je dit zelf niet zijn (geweest)) gedurende het proces van visieontwikkeling. In dit proces van visieontwikkeling herkennen we vijf fasen: Ontwaken, Ontsteken, Oriƫnteren, Ontdekken en Ontvouwen (Van der Loo, Geelhoed & Samhoud, 2015). Combineer per fase je persoonlijke zienswijze en ervaringen vanuit de praktijk met relevante literatuur. Vorm: verslag.
- Deel 2 van het beroepsproduct gaat in op het gehele proces van visieontwikkeling. Maak een plan van aanpak voor het gehele visievormingsproces volgens de fasen van Van der Loo, Geelhoed & Samhoud (2015) op jouw school/in jouw team. Vorm: infographic.

Toetsvorm Werkstuk/Report/Bericht (W)

Toetscriteria

De toetscriteria komen overeen met de zeven doelstellingen/leerdoelen van deze leerlijn. Per doel zijn rubrics geformuleerd: 0 punten, 1 punt of 2 punten. Doel 1 t/m 5 heeft een wegingsscore van 1 punt, doel 6 een weging van 3 punten en doel 7 een weging van 2 punten.