• Code

    T.53272

  • Aantal ECTS credits

    3

De toets bestaat uit een portfolio waarbinnen je 3 opdrachten uitwerkt. Het betreft een analyse van jouw handelen als onderwijskundig leider, gekoppeld aan de learning outcomes van de MEL; en 2 opdrachten die starten vanuit jouw persoonlijke leervragen, waarbij je systematisch informatie

verzamelt met behulp van een reflectiesystematiek of een onderzoeksmethodiek, en deze middels verdere reflectie vertaalt naar handelingsperspectieven voor jouw rol als onderwijskundig leider, passend bij je persoonlijkheid.

Toetsvorm Werkstuk/Report/Bericht (W)

Toetscriteria

  1. Verantwoording van de leer-/ontwikkelvraag/vragen
  2. Verantwoording van de reflectie- of onderzoeksmethode aan de hand waarvan je de leervraag wilt beantwoorden
  3. Heldere verantwoording van de keuze en concrete, gedetailleerde beschrijving van de situatie waarop gereflecteerd gaat worden of van de verkregen onderzoeksdata
  4. Grondige specificatie en analyse van eigen overtuigingen of ideeën over jezelf, de context en de professie
  5. Onderzoeken van de eigen bijdrage/rol/handelingen in de betreffende situatie vanuit vragen of hypothesen
  6. Beschrijving van verander(en)de zienswijze, grondhouding, wereldbeeld en hoe dit gevolgen gaat hebben voor toekomstige professioneel handelen.
  7. Indien mogelijk: Implementatie van de nieuwe actieplannen, ondersteund met argumenten
  8. Gebruik van meerdere gericht gezochte externe bronnen (literatuur, professionele tests, etc), tbv de aanscherping van de eigen standpunten of voorgestelde handelingsperspectieven.