• Code

T.45493

• Aantal ECTS credits

5

De toetsing van de leerlijn Organisatie vindt plaats middels een beroepsproduct. Het beroepsproduct bestaat uit een schriftelijk deel (deel A en C) en een presentatie (deel B).
In deel A analyseert de student, met behulp van de aangereikte en zelfgekozen literatuur, de huidige en gewenste organisatiecultuur, de huidige organisatiestructuur en het huidige leiderschap. Op grond van de verzamelde informatie komt de student tot een onderbouwd herontwerp van de organisatie (school of team), die wordt vertaald naar en presentatie(deel B). De presentatie wordt gegeven in het laatste college, maar dient ook binnen de eigen organisatie inzetbaar te zijn. Op basis van de presentatie schrijft de student een reflectie (deel C).  Gedurende de leerlijn is er één formatief moment, waarbij de student feedback ontvangt van (één van de) docenten. Bij dit formatieve kunnen maximaal 3 pagina's van deel A worden ingediend.

Toetsvorm Werkstuk/Report/Bericht (W)

Toetscriteria

Deel A bestaat uit maximaal 10 pagina’s en is als volgt opgebouwd:

• Inleiding op de school en de context (richtlijn max 1 A4)
  • Organisatiecultuur, -structuur en leiderschap  (richtlijn max 6 A4)
  • Discrepanties (richtlijn max 2 A4)

Deel B is als volgt opgebouwd:

• Presentatie van max. 15 minuten (Met bijv. PowerPoint, Prezi, Canva)
  • Korte toelichting van de gedane analyse
  • Beschrijving en onderbouwing van het herontwerp en de daarin gemaakte keuzes
  • De student ontvangt na afloop feedback van studenten en docent (max. 10 minuten).

Deel C is als volgt opgebouwd:

• Circa 1 A4
  • Reflectie op de feedback en het herontwerp