Circulaire Economie Adviesrapport

  • Code

    T.51830

  • Aantal ECTS credits

    2

Doel: student levert een volledig, professioneel en bruikbaar adviesproduct bestaande uit een adviestraject, adviesrapport en afsluitend adviesgesprek aan bij opdrachtgever.

Vorm: groepsopdracht: adviesproduct bestaande uit een adviestraject, en afsluitend adviesgesprek met opdrachtgever. In het adviestraject gaan studenten aan de slag met een adviesvraag van een opdrachtgever. Zij presenteren en verdedigen hun adviesrapport voor de opdrachtgever.

Correctie en beoordeling: De Vakdocent beoordeelt het ingeleverde adviesrapport. De beoordeling van de vakdocent telt voor 80% mee in het cijfer dat wordt ontvangen. Deze beoordeling komt altijd door minimaal 2 docenten (4 ogen principe) tot stand. De docent beoordeelt de volgende competenties:

Competenties: Analytisch, Conceptueel denken, Creativiteit, Oordeelsvorming, Innoveren, Samenwerken.

Vakdocent consulteert opdrachtgever bij beoordeling ten aanzien van competenties Dit betreft het functioneren van de student in zijn/haar rol als adviseur CE gedurende het adviestraject, en de mate van toepasbaarheid van het uiteindelijke adviesproduct.  De beoordeling van de bedrijfscoach wordt op basis van een vooraf opgestelde format mondeling doorgenomen door de vakdocent in een persoonlijk en/of telefonisch gesprek. De beoordeling van de bedrijfscoach telt voor 20% mee in het cijfer dat wordt ontvangen. Deze beoordeling betreft de volgende competenties:

Competenties: Luisteren, Klantgerichtheid

Herkansing: in hetzelfde semester kan één (1) keer herkanst worden. 

Omvang: 20 ECTs

Inschrijven Bison: nee

Toetsvorm Werkstuk/Report/Bericht (W)

Toetscriteria

De student kan de praktijksituatie en de mogelijkheden van de opdrachtgever om te bewegen naar circulariteit systematisch ontleden, onderzoeken en vervolgens verbanden leggen tussen de beschikbare gegevens.

De student kan de praktijksituatie en de mogelijkheden van de opdrachtgever om te bewegen naar circulariteit in een breder kader plaatsen en verbanden leggen met de andere opdrachten van de medestudenten alsmede de tijdens de lessen aangeleverde voorbeeldcases van bedrijven.

De student kan nieuwe werkwijzen en oorspronkelijke oplossingen bedenken voor de vraag vanuit de opdrachtgever en waar mogelijk binnen de kaders gesteld door de praktijkomgeving.

De student kan klantgericht opereren door de wensen en behoeften van de opdrachtgever te onderzoeken en in dit perspectief te denken en te handelen bij het vormen van een advies voor de ontwikkeling van een circulair businessmodel.

De student kan zich inzetten om samen met een (of meer) medestudenten de adviesopdracht naar behoren uit te voeren en zo bij te dragen aan een gezamenlijk doel.

De student kan tijdens het contact en de samenwerking met de opdrachtgever belangrijke boodschappen oppikken en aandacht en ruimte geven aan gesprekspartners, waaronder de opdrachtgever en eventuele medewerkers aldaar als medestudent(en) waarmee de opdracht wordt uitgevoerd.

De student kan de verschillende mogelijkheden van de opdrachtgever om te bewegen naar circulariteit tegen elkaar afwegen en op basis daarvan tot realistische beoordelingen van deze mogelijkheden komen en keuzes maken voor de volgens hem/haar beste route naar een circulair businessmodel.

De student gebruikt de tijdens de colleges aangereikte stappen en tools om te komen tot nieuwe en originele ideeën en zet deze vervolgens om in minstens drie heldere voorstellen om de producten en/of diensten van de opdrachtgever meer circulair te maken.