Circulaire Economie Essay & Videopitch

T.51831

• Aantal ECTS credits

5

Doel: presentatie advies in (video)pitch.  Reflectie (essay) over persoonlijke ontwikkeling en de rol als toekomstig beroepsbeoefenaar in een circulaire economie.

Vorm: Studenten ronden de minor af met een pitch (3 minuten -5 minuten) en een portfolio van gemaakte opdrachten en verslagen met een begeleidend essay (minimaal 2500 woorden).

In de (groeps)pitch introduceren en presenteren de studenten kort, bondig en pakkend hun adviesopdracht en de uitkomsten daarvan.  De videopitch wordt puur beoordeeld op de opbouw van de pitch en de overtuiging en presentatie van het gegeven advies.

Studenten vullen een portfolio met geselecteerde opdrachten en verslagen van excursies/gastcolleges. Daarnaast schrijven zij individueel een essay waarin zij reflecteren op de eigen ontwikkeling tijdens de minor, hun bijdrage aan het adviestraject en over hoe de principes van de circulaire economie binnen hun eigen beoogd beroepenveld van toepassing zijn. Dit uiteraard aan de hand van de verschillende stukken in dit portfolio.

Competenties: Communiceren, Reflecteren.

Correctie en beoordeling: pitch: vakdocent; reflectie: vakdocent. . Beoordeling van beide onderdelen (pitch en essay) gebeurt holistisch aan de hand van vooraf opgestelde beoordelingsformulieren.

Herkansing: in hetzelfde semester kan één (1) keer herkanst worden.

Omvang 5 ECTs

Inschrijven Bison: nee

Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

De student kan reflecteren op de eigen ontwikkeling en het persoonlijke ontwikkelingsproces dat hij/zij heeft doorgemaakt tijdens de minor en verwoordt dit helder en concreet in een reflectie essay. De student kan reflecteren op zijn/haar toekomstige rol als beroepsbeoefenaar in een toenemend circulaire economie en verwoordt dit helder en concreet in een reflectie essay. Het essay wordt ondersteund door een portfolio met daarin ten minste 5 individueel gemaakte opdrachten naar aanleiding van lesstof en/of excursies. De student verwijst in het essay naar inzichten die zijn verkregen tijdens deze opdrachten.

De student levert een korte informatieve video aan over de adviesopdracht, de duur van de video is 3-5 minuten en deze biedt een duidelijke meerwaarde op het geschreven adviesrapport.