Engineering the Future (under)world (EFW)

  • Code

    L.30338

  • Studiebelastingsuren

    840

  • Taal

    nl-NL

  • Kwartiel van uitvoering

    1, 2

Alleen met een gezonde ondergrond kunnen we de actuele grote maatschappelijke opgaven oplossen. Kunnen we bijvoorbeeld de klimaatproblemen aanpakken, duurzame landbouw ontwikkelen, verdroging bestrijden, ons drinkwater veiligstellen? Wat kan het versterken van aanwezige erfgoed- en archeologische waarden bijdragen aan deze actuele vraagstukken? Wil jij ook weten wat er zoal onder jouw voeten gebeurt? En wat daar voor fantastische uitdagingen liggen? In deze minor krijg je een uitgebreid beeld hiervan en van alle disciplines die werken aan een gezonde en duurzame ondergrond.

Competenties

  • BBT Competentie Minor

Leerdoelen

  • De student heeft kennis van de fysieke leefomgeving (boven- en ondergrond in hun samenhang), meer specifiek de ruimtelijke ordening, water en bodem sturend en de omgevingswet (knows how)
  • De student heeft kennis van en inzicht in de huidige trends en vraagstukken rondom bodem en ondergrond in relatie tot de grote opgaven in fysieke leefomgeving – verstedelijking, klimaat, erfgoed en energietransitie - en weet welke uitdagingen momenteel spelen (knows how en shows how)
  • De student kan integraal kijken naar de rol van bodem en ondergrond voor deze opgaven (knows how)
  • De student kan zijn eigen discipline plaatsen in het bredere perspectief van de fysieke leefomgeving en kan de relevantie van zijn discipline beargumenteren in dit bredere perspectief (shows how en does)
  • De student kan een relevant vraagstuk identificeren en inkaderen in een breder perspectief, hiervoor plan van aanpak formuleren en dit in de praktijk uitvoeren (shows how en does)
De student kan op zijn/haar/hun functioneren en resultaat reflecteren en hierop, beargumenteerd, verbeteringen suggereren (shows how en does)

Werkvorm