Solar Team Twente in zonnetje gezet
Corporate

Solar Team Twente in zonnetje gezet

Leestijd Minuten

De teamleden van Solar Team Twente waren amper aan hun ontbijt begonnen toen de deur vanmorgen openzwaaide. Verrassing! Victor van der Chijs (bestuursvoorzitter Universiteit van Twente), Anka Mulder (bestuursvoorzitter hogeschool Saxion) en de Enschedese burgemeester Onno van Veldhuizen brachten taart en bloemen mee.

De reden? Het team behaalde afgelopen weekend maar liefst twee podiumplekken tijdens de iLumen European Solar Challenge (iESC), het officieuze Europese kampioenschap voor zonneauto’s in België.

Reden genoeg voor een bescheiden feestje dus. De bestuurders spraken hun bewondering en waardering uit voor het feit dat het nieuwe team al zo snel successen boekt. “Ik denk dat heel Nederland trots is op wat jullie hebben bereikt”, zei Anka Mulder. “Ik begreep dat jullie dit eigenlijk als teambuildingsactiviteit hebben gedaan. Dat beloofd veel goeds voor Australië, als jullie er dan helemaal klaar voor zijn”.

Teamleider Annelies Dekker toonde zich blij verrast het met bezoek. “Deze erkenning is top en het geeft ons extra motivatie om alles te geven voor dit project.”

Fotografie: Joël Gugler / U-Today