Corporate traineeship

Start Corporate Traineehip

Leestijd Minuten

Saxion is zeventien enthousiaste talenten rijker. Zij volgen het nieuwste traineeship van Saxion: het Corporate Traineeship. De komende achttien maanden werken de trainees corona-achterstanden weg op verschillende plekken binnen onze hogeschool. Daarnaast volgen ze een ontwikkelprogramma dat een versnelling brengt in hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. En na 18 maanden? Uitzicht op een mooie baan. Het liefst natuurlijk binnen Saxion!

Corporate Traineeship Saxion

Het Corporate Traineeship is een nieuw initiatief van Saxion. Trainees gaan op verschillende plekken in de hogeschool aan het werk. De trainees doen werkervaring op en volgen een masterclassprogramma waarin professionele en persoonlijke ontwikkeling centraal staat. Het traineeprogramma is opgezet met de coronasteun vanuit het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW).

Deze steun biedt de kans om onze studenten de komende jaren extra te begeleiden en ondersteunen om de effecten van de coronamaatregelen op het welzijn, de ontwikkeling, de voortgang van de studie en de sociale binding van onze studenten zoveel mogelijk te herstellen.

Intro

De sollicitatierondes waren (bijna) allemaal online. Allesbehalve de manier om als nieuwe medewerker kennis te maken met de hogeschool. Tijd om tijdens de introductiedag orde op zaken te stellen. De laptops bleven dichtgeklapt. De kersverse Saxion-trainees bezochten de drie locaties in Enschede, Deventer en Apeldoorn onder leiding van buschauffeur Carla. Kortom, de Saxion Corporate trainees gingen on tour! Gelijk een mooie gelegenheid om een aantal trainees te spreken.

Waarom Saxion?

Annouk: “Ik heb een enorme drijfveer om het onderwijs te verbeteren. Het onderwijs is mooi, en kan nog zoveel mooier worden. Daar wil ik graag aan bijdragen!”

Joy: “Saxion heeft zoveel te bieden! Dat wil ik studenten laten zien en ervaren. Bovendien was de corona-periode erg lastig voor veel studenten. Om iets te betekenen voor het welzijn van deze doelgroep geeft een heel goed gevoel.”

Jara: “Tijdens mijn studie op Saxion had ik een hele fijne studieloopbaanbegeleider. Ik weet dus wat het met je doet om een goede begeleider te hebben. En nu mag ik zelf als studieloopbaanbegeleider aan het werk ga op de hogeschool.”

Eerste indruk

1. Saxion is open. Je krijgt de ruimte om jezelf te zijn. Je inbreng doet ertoe.
  2. Saxion is innovatief. De hogeschool is veel bezig met de nieuwste technologieën. Bovendien is het een lerende organisatie. Medewerkers zien kansen en je krijgt als medewerker kansen jezelf te ontwikkelen.
  3. Saxion is warm. Aandacht voor de persoon. Je voelt je erg welkom. Informele, gezellige sfeer.
  4. Saxion is professioneel. De hogeschool is eager om het beste uit de studenten te halen.

Corporate traineeship