Wat is er dit lange paasweekend in de Saxion-steden te doen?
Studentenleven

Wat is er dit lange paasweekend in de Saxion-steden te doen?

Maya ter Steege
Maya ter Steege Leestijd Minuten

Pasen: een lekker lang weekend! Maar wat kun je nou doen tijdens deze vrije dagen? Voor jou heeft studentredacteur Maya ter Steege enkele leuke activiteiten tijdens het paasweekend in de Saxion-steden Apeldoorn, Deventer en Enschede op een rijtje gezet.

Apeldoorn

Op maandag wordt er in Apeldoorn een grote vintage markt georganiseerd in het teken van de jaren ‘60, hier kun je terecht om gave retro spullen te scoren. Naast de leuke vintage dingen die je kunt kopen, worden er ook leuke workshops gegeven. Denk hierbij aan dingen als macrameeën, borduren, haken, breien, tekenen. Echt jaren ’60 dus!

Niet zo’n zin om een hele markt af te struinen? Kom dan gezellig naar het Beers & Food Lovers weekend bij SOAP Apeldoorn. Beide paasdagen kun je hier terecht voor lekkere speciaalbieren en bites. Je kunt kiezen uit meer dan twintig soorten bieren terwijl je samen geniet van de fijne beats op de achtergrond.

Als je toch nog zin hebt om al je frustraties eruit te gooien na de tentamens, kun je maandag langsgaan bij Café het Oude Huis om eieren te gooien. Naast dat dit natuurlijk al je frustraties eruit gooit, maak je ook nog eens kans op hele toffe prijzen!

Deventer

Hij staat er nu al eventjes, maar na twee jaar weg te zijn geweest kun je eindelijk weer terecht bij de Deventer Paaskermis. Dat wordt natuurlijk weer gevierd met een gave vuurwerkshow op zaterdag! Verder kun je in 26 verschillende attracties, geniet je natuurlijk van alle typische kermislekkernijen en wie weet scoor je nog wel een leuke knuffel voor je vriend(in).

Wil je het toch liever iets rustiger aan doen? Neem dan vrijdag een kijkje op de Goede Vrijdagmarkt. Een groot deel van de binnenstad vult zich vrijdag met ruim 350 leuke kraampjes. Ook is er een leuke paasboerderij aanwezig in het teken van jonge dieren. Dat is dus zeker een kijkje waard!

Ook op zaterdag kun je in Deventer terecht voor een leuke markt, dan wordt de Brink van Deventer namelijk omgetoverd tot een Frans rijk: La Grande Paasbrocante. Ruim veertig verschillende stands bieden mooie vintage spullen aan. Natuurlijk kan je je zoektocht naar leuke spullen onderbreken met het genieten van lekkere hapjes en een drankje op de terrasjes.

Enschede

Altijd dol geweest op de kermis? Dan ben je tot en met maandag op het juiste adres in het Volkspark voor de Paaskermis. Met 22 verschillende attracties hoef jij je niet te vervelen. Naast de leuke attracties wordt de kermis maandag afgesloten met een spectaculaire vuurwerkshow. Om deze mooie show nog beter te maken kun je natuurlijk bij allerlei lekkere kraampjes terecht voor bijvoorbeeld oliebollen.

Als je zin hebt om van Pasen een groot feest te maken, kun je zaterdag tot en met maandag goed feesten tijdens de Paasfeesten in Lonneker. Geniet zaterdag van de PPM showband en dj Benn, zondag van Billy The Kit, Darkraver en Sander Scheperman en maandag van de Bökkers en dj Erwin.

Kort gezegd, van feesten tot eieren gooien: er is voor iedereen wel wat te doen dit paasweekend. Heb je nu toch geen zin om onder alle mensen te zijn, dan kan je natuurlijk altijd nog een mooie paaswandeling maken of blijf lekker thuis en bingewatch je favoriete serie: dat kan geen kwaad toch?

Maya ter Steege

Maya studeert Creative Business bij Saxion en werkt bij Saxion als Studentredacteur. Ze houdt niet van stilzitten en heeft daarom altijd wel iets te doen, maar probeert toch ook de ruimte te nemen om te ontspannen. Ze maakt in haar vrije tijd daarom graag een wandeling of pakt eens in de zoveel tijd weer een oude creatieve hobby op.