INTRO samen eten.jpeg

8 redenen om de INTRO niet te missen

Kiki Hannink.jpeg
Kiki Hannink Leestijd Minuten

De INTRO is de start van je studententijd. Een week waarin je kennis gaat maken met je nieuwe school en medestudenten. In deze introductieweek organiseert Saxion leuke activiteiten en wordt er veel belangrijke informatie gedeeld. Ik heb 8 redenen voor je waarom je de INTRO écht niet mag missen.

1. Nieuwe vrienden maken

De belangrijkste reden om naar de INTRO te gaan is het kennismaken met je medestudenten. Dit zijn de mensen met wie je de komende vier jaar samen studeert en misschien sluit je wel vriendschappen voor het leven.

2. Verken de school

Tijdens de INTRO leer je alvast de weg op de campus. Je leert in welke gebouwen je vaak les hebt en welke faciliteiten er zijn. Hierdoor begin je met een vliegende start aan je studie en is het op de eerste schooldag gemakkelijk om het juiste lokaal te vinden.

3. Ontdek je studentenstad

Niet alleen het gebouw is belangrijk, ook de stad waarin je gaat studeren. Tijdens de INTRO worden er ook activiteiten in het centrum van je aankomende studentenstad georganiseerd. Zo weet je snel wat de leukste hotspots zijn voor studenten: fijne werkplekken, maar ook gezellige cafés.

4. Ontdek je studievereniging

Tijdens de INTRO maak je kennis met de studievereniging die bij jouw academie hoort. Deze vereniging heeft een plek op school waar je kunt afspreken. Vaak organiseren ze activiteiten zoals een studiereis en nog veel meer. Door je aan te sluiten bij een studievereniging heb je altijd mensen vanuit je eigen opleiding om je heen in verschillende jaargangen. Na afloop van de introductieweek kun je beslissen hier lid van te worden.

5. Leer studentenverenigingen kennen

Studieverenigingen bestaan uit je medestudenten. Studentenverenigingen staan hier los van, maar zijn daarom niet minder leuk. Bij een studentenvereniging kun je studenten ontmoeten van verschillende opleidingen en zelfs scholen. Hier zitten bijvoorbeeld ook studenten van de universiteit bij. Tijdens de INTRO kun je gemakkelijk kennismaken met de verschillende verenigingen. Je kunt bepalen of en bij welke vereniging je je wilt aansluiten. Lid worden van een studentenvereniging biedt een geweldige kans om je interesses te verkennen en nieuwe vaardigheden te ontwikkelen. Misschien ontdek je een nieuwe sport of wil je in het bestuur van zo'n vereniging.

6. Feesten en evenementen

Tijdens de INTRO worden er activiteiten georganiseerd vanuit je eigen studie, maar ook gezamenlijk vanuit Saxion. Zoals de welbekende concerten. Alleen al om deze reden wil je naar de introductieweek komen!

7. Mis geen informatie

Niet alleen voor leuke activiteiten en nieuwe sociale contacten is het belangrijk om naar de INTRO te komen. Tijdens deze week wordt ook veel waardevolle informatie gedeeld. Informatie over allerlei belangrijke studiegerelateerde zaken. Door aanwezig te zijn bij deze week mis je geen essentiële informatie.

8. Creëer blijvende herinneringen

De INTRO is een bijzondere periode die je altijd bij zal blijven. Het is een tijd van nieuwe ervaringen, persoonlijke groei en het creëren van blijvende herinneringen. Door deel te nemen, leg je de basis voor een succesvolle en plezierige studietijd.

Conclusie: De INTRO biedt nieuwe studenten een onvergetelijke start van hun studie. Door deel te nemen aan deze week vol activiteiten en sociale interacties, maak je nieuwe vrienden, ontdek je de school en stad, mis je geen waardevolle informatie en creëer je blijvende herinneringen. Mis deze kans niet en begin je studie op de best mogelijke manier!

Kiki Hannink.jpeg

Kiki Hannink

Kiki Hannink studeerde Creative Business bij Saxion en ontdekte zo haar passie voor schrijven. Graag deelt ze de verhalen van ambitieuze mensen om studenten te inspireren én haar eigen nieuwsgierigheid te voeden.