Dít zijn de finalisten van de Saxion Ondernemers Award 2024
Ondernemerschap

Dít zijn de finalisten van de Saxion Ondernemers Award 2024

De Saxion Ondernemers Award 2024 komt er weer aan! Na een spannend voortraject zijn er drie finalisten gekozen. Zij houden hun pitch op donderdag 3 september, tijdens de Opening Hogeschooljaar.

Om welke drie finalisten het gaat? We stellen je graag voor aan Claudia Lubbersen (Bedrijfskunde), Tara Ferwarda (Hotel Management) en Laury Wissink (Fashion and Textile Technologies).

Claudia neemt jullie mee in haar bedrijf Pasper; duurzame producten die mensen warm of koel houden. Ze ziet kansen, begrijpt de wereld van E-commerce en is zelfs in het buitenland al grote stappen aan het maken.
'Terwijl ik studeerde, heb ik mijn bedrijf Pasper opgericht en nu ben ik 4 jaar later genomineerd voor de Saxion Ondernemersaward. Wat een ongelooflijke kans!'

Tara is volgens de jury 'ondernemer pur sang'. Kansen zien en deze pakken, jezelf presenteren, lef tonen en vooral niet opgeven. Tijdens de finale zal ze jullie meenemen in het Business Model van haar nieuw ontwikkelde product waarin voeding, diëtiek en bewegen samen komen. Tara gaat voor een life changing product!  'Het is tot nu toe al een geweldig avontuur geweest! De afgelopen jaren heb ik zelf ervaren dat gezondheid onbetaalbaar is. De hoofdprijs zal ik inzetten om de naamsbekendheid van mijn bedrijf CoreConnection te vergroten. Om zo nog meer mensen te helpen! In gezonde spanning kijk ik uit naar 3 september, tot dan!"

Laury blies de jury omver met de pitch van haar bedrijf Laury Contour. Enthousiast, hands on en energiek timmert Laury aan de weg in de mode wereld waar zij met haar body's en tops hét perfecte kledingstuk voor iedere vrouw wil bieden. 'Vol enthousiasme en een gezonde dosis zenuwen kijk ik ontzettend uit naar de finale! Dat ik hier nu al mag staan, is voor mij een hele prestatie. Mijn doel is om nu de hele zaal mee te krijgen en iedereen te laten zien waar ik voor sta. Met de prijs zou ik de ontwerpen die nu nog op de plank liggen, kunnen financieren en in productie nemen. Dit betekent dat al mijn creatieve ideeën nog meer tot leven kunnen komen en daarmee een nog groter publiek kunnen bereiken'.
Lees ook het (premium) artikel op Tubantia.nl: "Laury maakt naam met body’s van eigen hand: ‘Ik kon het niet vinden, dus maakte ik het zelf’"

Opening Hogeschooljaar

Donderdag 3 september openen we ons hogeschooljaar. Dit jaar is het thema Zien & Gezien worden. Onderdeel van het programma zijn de Saxion Talent Awards 2024, die bestaan uit de Afstudeerprijs en de Ondernemers Award.

Op het grote podium van de Deventer Schouwburg presenteren zij hun producten en ondernemerschap aan jullie. En ben je daar bij aanwezig, dan kun je live meestemmen!