Caribische en Surinaamse studenten
Corporate

Hogescholen zetten zich samen in voor caribische studenten

Leestijd Minuten

Jaarlijks starten zo’n 1.600 studenten uit het Caribisch deel van het Koninkrijk aan een studie in Nederland. Elf hogescholen hebben de handen ineengeslagen om de in- en doorstroom van studenten van de Caribische eilanden naar het hbo te verbeteren.

Binnen Saxion hebben we dit studiejaar al de eerste stappen gezet door een 100 dagen-programma specifiek voor Caribische en Surinaamse studenten op te zetten ('Jouw eerste 100 dagen onboarding') met inzet van studentcoaches die zelf uit het Caribisch gebied komen en hun ervaring in de overstap naar Nederland goed kunnen inzetten (meer info via de website).

Daarnaast is onlangs de community Sunny Sax opgericht door deze studentcoaches en hebben we ons eigen Instagram-account SunnySax. Alles om deze studenten welkom te heten, goed voor te bereiden én goed te laten landen!

Lees meer over de samenwerking tussen de elf hogescholen in het persbericht: Elf hogescholen op de bres voor Caribische studenten