Organisatie

Marcel stopte met zijn master, maar staat niet met lege handen: ‘Het heeft me heel veel gebracht’

Vaak lees je de succesverhalen, maar niet élke opleiding wordt afgerond met een diploma. Marcel Telgen (wijzend op de foto) begon vol enthousiasme aan de master Leren en Innoveren – Teacher Leader, maar had moeite met de verslaglegging en besloot te stoppen. In een kort monoloog vertelt hij zijn verhaal, dat misschien toch een beetje een succesverhaal is. “Achteraf denk ik dat de weg die ik heb afgelegd nét zo belangrijk is als het diploma dat ik helaas niet mocht halen.”

“Sinds 2019 ben ik docent en coördinator bij Aventus en ook ben ik daar onderzoeker van het innovatieteam. Daarom ben ik zo’n twee jaar geleden begonnen aan de Master Leren en Innoveren – Teacher Leader.

Ik vond het innovatieve van de master, maar ook de achtergronden en de principes die gebruikt werden, erg leuk. En het was fijn dat alles heel goed en direct toepasbaar was in mijn werk.

Wel moest mijn werk, in plaats van in vijf dagen, in vier dagen gedaan worden, dus het was altijd weer een volle week. Daarnaast deed ik nog ongeveer 20 uur per week aan thuisstudie én ben ik voorzitter van de dorpsvereniging, wat ook tijd kostte. Gelukkig gaf mijn vrouw me alle ruimte en faciliteerde ze me.

Mijn tip voor studenten is: zorg voor voldoende tijd en rust. Een buddy en/of een coach in de eigen organisatie zou mij ook verder geholpen hebben.

MarcelTelgenProfiel.jpeg
Marcel Telgen, die stopte met zijn master Leren en Innoveren, maar met veel kennis wegging

In die periode merkte ik wel dat ik er ’s nachts in bed nog steeds mee bezig was en op mijn tandvlees ging lopen. Mijn tip voor studenten is daarom vooral: zorg voor voldoende tijd en rust. Een buddy en/of een coach in de eigen organisatie zou mij ook verder geholpen hebben.

Maar de grootste uitdaging was voor mij de verslaglegging: het op geordende en logische wijze schrijven van een verslag, zoals dat gevraagd wordt bij de master. Uiteindelijk ben ik begin dit jaar dan ook gestopt, omdat te weinig verslagen werden goedgekeurd en het einde maar niet dichterbij kwam.

Toch heeft het me heel veel gebracht. Misschien geen diploma, maar wel heel veel kennis. Ik heb inmiddels verschillende doelen bereikt op m'n werk. Achteraf gezien denk ik dat de weg die ik heb afgelegd nét zo belangrijk is als het diploma dat ik helaas niet mocht behalen.”

Uniek. Dat word je samen.

Bezoek onze open avond!

Meer weten over in deeltijd studeren? Kom dan naar onze open avond! Op dit moment kom je alles te weten over jouw favoriete opleiding(en), studeren in deeltijd én kun je vragen stellen aan de aanwezige docenten én studenten!

Meld je aan
Tom Wassink

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.

Gerelateerde artikelen

Onderwijs

Van ‘snotaap’ naar serieuze sparringpartner: docenten Lex en Jeroen groeien na master Leren en Innoveren in hun rol

03 oktober 2024
1000099760.jpg Organisatie

Emre combineert een deeltijdstudie met ploegendiensten in een fabriek: ‘Ik wil altijd blijven leren’

05 november 2024
Saxion Wervingscampagne by StR - JPEG - Zineb - 4944 (1).jpg Onderwijs

Hoe kan ik mij het beste oriënteren op een studie?