Enschede - Stadscampus

Inclusie

Alle artikelen over Inclusie

Madelief Muntenaar (foto: Anne Hurenkamp) Studentenleven

Madelief over Pride Month bij Saxion: ‘Als onze vereniging niet had bestaan, was mijn eigen leven ook anders gelopen’

Het is Pride Month: wereldwijd, maar ook bij Saxion. In Deventer schuif ik aan bij Madelief Muntenaar, student Toegepaste Psychologie en bestuurslid van studievereniging QUEER. We praten over een bijzondere activiteit deze maand: het Transgender Healthcare Event op 13 juni, georganiseerd door de studieverenigingen Hysteria en QUEER. Maar we hebben het ook over het belang van een vereniging als QUEER, als veilige plek in een wereld die steeds onveiliger wordt. En over de ruimte om te zijn, of te kunnen worden, wie je daadwerkelijk bent. Madelief: “Als onze vereniging niet had bestaan, was mijn eigen leven ook anders gelopen.”

Danielle Selak van WOMEN INC (eigen foto) Corporate

Danielle vertelt waarom International Women's Day ook in 2024 nog keihard nodig is

Anno 2024 krijgen vrouwen nog steeds minder betaald dan mannen, al doen ze precies hetzelfde werk. Ook in de gezondheidszorg zijn onderzoeks- en behandelmethoden gericht op mannen en er zijn nog tal van andere onderwerpen waarin vrouwen achtergesteld zijn. De organisatie WOMEN Inc. komt op voor gelijke kansen voor iedereen, ongeacht gender of sekse. Vrijdag 8 maart is het weer International Women's Day en in de aanloop naar deze dag spreken we met Danielle Selak, redacteur financiën bij WOMEN Inc. Wat is de stand van zaken en wat kun je zelf bijdragen aan International Women's Day?

Diverse foto's van studenten en medewerkers Studentenleven

Global Village Festival brengt heel Saxion bij elkaar: kom je ook?

Maandag 6 februari tot en met vrijdag 10 februari 2023 is er het Saxion Global Village Festival: hét festival waar je mensen ontmoet van verschillende nationaliteiten, met hun eigen culturele achtergrond, overtuigingen, uiteenlopende fysieke en innerlijke kenmerken en gender. Dit festival is er voor alle Saxion-studenten, -medewerkers, regionale én internationale relaties. Kom je ook?