Studie Inhoud
Ontvlam je passie voor ontwerp! We leiden je op tot een creatieve ontwerper die ook bewust is van maatschappelijke ontwikkelingen. Je experimenteert continu met nieuwe technieken en past je kennis meteen toe in de praktijk bij het ontwerpen van brand spaces: ruimtes die de merkidentiteit van opdrachtgevers vertegenwoordigen. Je gaat op zoek naar de kernwaarden van een bedrijf en zet deze om in beeld, kleur, materiaal en functionele ruimtes.
- Contactmomenten 16 uur
per week
- Zelfstudie 24 uur
per week
- Extra kosten € 800
per jaar
HET EERSTE JAARReset en Deep Dive
Vanaf dag één duik je in spatial design en werk je direct voor opdrachtgevers. Je integreert inzichten uit de praktijk in je ontwerpen, waarbij de focus ligt op merkidentiteit. Je start vanuit het hart van een bedrijf en kijkt hoe dit aansluit bij de doelgroep. Ook ontwikkel je je eigen ontwerphandschrift en visie. Tegelijkertijd werp je een blik op de toekomst, waarin je hands-on aan de slag gaat met interior brand identity vraagstukken.
Studiebelasting
- 30% Theorie
- 60% Praktijk- en groepsopdrachten
- 10% Coaching
De vakken die in het eerste jaar aan de orde komen zijn:
- Analyse en onderzoek merkidentiteit
- Ruimtelijke ontwerptechnieken
- Technische vaardigheden
- Kleur- en vormenleer
- Visualisatievaardigheden
- Presentatietechnieken
- Creatieve ontwerptechnieken
Meer over de studieopbouw?
Wil je meer informatie over de inhoud, vakken en toetsen van deze opleiding binnen de verschillende jaren? Klik op de knop en bekijk deze opleiding in de Saxion Studiegids voor gedetailleerde informatie.
Open de StudiegidsHET tweede JAARCrosscollab en Graduation
In jaar twee werk je samen met diverse stakeholders uit de praktijk in een team van ontwerpers. Je ontdekt je interesses, verdiept je kennis van merkidentiteit en spatial design en studeert af in een toekomstgerichte markt. Na je afstuderen ben je de verbinder tussen opdrachtgevers, ontwerper en uitvoerders. Oftewel een expert die de combinatie van merkidentiteit en ruimtelijk ontwerp perfect weet te benutten!
De vakken die in het tweede jaar aan de orde komen zijn:
- Analyse en onderzoek markt en cultuur
- Toekomstgericht ontwerpen
- Duurzaamheid
- Materialisatie
- Maattekenen
- Geavanceerde visualisatietechnieken
- Pitchtechnieken
Diploma: Associate degree Interior Brand Identity
Je verlaat deze ad-opleiding als afgestudeerde Interior Brand Identity specialist, met de vaardigheden om merkidentiteit te vertalen naar spatial design.