seasons-zwemkleding-tom-van-dieren
Business

Alumnus Tom bedacht in zijn tweede jaar van kleur veranderende zwembroeken

Al vanaf het eerste jaar van zijn studie Ondernemerschap & Retail Management wilde Tom van Dieren ondernemen. Tijdens zijn studie begon hij daarom met SEA’SONS, waarmee hij zwembroeken ontwierp die van kleur veranderen. Afgelopen zomer studeerde hij af en inmiddels heeft hij zijn eigen kantoor in Apeldoorn.

Hoi Tom, wat voor een bedrijfje heb je ook alweer precies?

"Bij SEA’SONS koppelen wij technologie aan textiel om daarmee beleving te creëren bij de eindconsument. Zo ontwikkelen, produceren en verkopen wij zwembroeken die van kleur kunnen veranderen als ze in contact kunnen komen met water. Dit is slechts het begin, want dit kunnen wij met veel meer kledingstukken. Ik ben hier begin 2018 mee begonnen en nu heb ik twee meiden fulltime in dienst. We hebben we sinds een maand ook een eigen kantoor in Apeldoorn.

Hoe kwam je op het idee?

"Het leuke is: ik wilde eigenlijk eerst zelf zo’n zwembroek kopen, maar ik zag dat het nog niet te koop was. Maar ik wilde ‘m zo graag hebben dat ik toen besloot om het zelf maar te gaan maken."

Alumnus en ondernemer Tom van Dieren met een tip voor studenten

Wat ervaar je als de voor en nadelen van het hebben van een eigen onderneming?

"De voordelen zijn dat ik veel vrijheid heb. Niemand vertelt mij wat ik moet doen. Ik hou van avontuur en ik haal veel voldoening uit het zelf geld verdienen. Het nadeel is dat ik ook zelf verantwoordelijk ben voor alles, stress komt daardoor ook om de hoek kijken."

Wat is het meest bijzondere dat je tot nu toe hebt meegemaakt in je loopbaan?

"Ik vind het meest bijzondere dat we nu een eigen kantoor hebben. Dit hebben wij vanaf de grond af aangebouwd. Wij zitten op het Zwitsalterrein in Apeldoorn, een erg mooie en inspirerende plek."

Welke tips heb je voor studenten die ook een mooie baan willen?

"Je moet je onderscheiden van de andere mensen. Het is daarom belangrijk dat je creatief bent. Als je originele ideeën hebt, val je op en kun je verder komen: stand out of the crowd."

Kiki Hannink.jpeg

Kiki Hannink

Kiki Hannink studeerde Creative Business bij Saxion en ontdekte zo haar passie voor schrijven. Graag deelt ze de verhalen van ambitieuze mensen om studenten te inspireren én haar eigen nieuwsgierigheid te voeden.