Lars de Goede.jpeg
Business

Alumnus Lars wil met StudentKelner het grootste horeca uitzendbureau van het Oosten wil worden

Kiki Hannink.jpeg
Kiki Hannink Leestijd Minuten

Na zijn mbo-opleiding Marketing & Communicatie begon Lars de Goede aan de opleiding Ondernemerschap & Retailmanagement bij Saxion. In het tweede jaar van zijn opleiding begon hij StudentKelner, een horecauitzendbureau voor studenten. Ondertussen heeft hij een poule van meer dan 200 horecatoppers en klanten als Lowlands, Zwarte Cross & Fc Twente.

Hoi Lars, wat doe je voor werk?

“Ik ben oprichter en eigenaar van het horeca uitzendbureau StudentKelner. We hebben een poule van meer dan 200 horecatoppers en zijn sterk groeiende.  Wij leveren flexibel personeel aan diverse horecazaken, grote en middelgrote sport- en popevenementen, hotels en bedrijven. Het voordeel om voor Studentkelner te werken is de flexibiliteit en afwisseling in opdrachten. Jij bepaalt zelf wanneer en waar je wilt werken. Heb je een drukke studieweek dan werk je die week niet en heb je juist veel tijd vrij dan kun je werken zoveel je wilt. Deze manier van werken vinden heel veel studenten erg prettig. Ook bieden bij horecatrainingen aan. Je hoeft geen werkervaring te hebben om bij StudentKelner te komen werken. Tevens staat horecaervaring op je cv erg goed. Studentkelner ben ik begonnen in 2016 tijdens mijn studie aan de Saxion. In het tweede studiejaar moesten we voor een project een eigen onderneming starten."

Wat doe je allemaal?

“Ik ben eigenaar van StudentKelner. Naast het leiden van het bedrijf vind ik het zelf ook erg leuk om Studentkelner medewerkers in te plannen op leuke opdrachten, marketingactiviteiten te doen en contacten te onderhouden met de klanten. Regelmatig ga ik samen met Studentkelners naar opdrachtgevers toe om samen te werken. Daarnaast komt natuurlijk de nodige administratie. Kortom: voldoende variatie elke dag. “

Waarom ben je je eigen bedrijf begonnen?

“Zoals ik aangaf is StudentKelner ontstaan tijdens het 2e jaar van mijn opleiding bij Saxion. We moesten een eigen onderneming opstarten. Ik werkte al een aantal jaren met heel veel plezier in de horeca. Ook had ik had een groot netwerk aan horecamedewerkers. Tevens wist ik dat er binnen de horeca heel veel vraag was naar flexibele arbeidskrachten. Zo is StudentKelner geboren. Ik heb niet altijd de ambitie gehad om een eigen bedrijf te starten. Saxion heeft mij deze kans geboden en daar ben ik nog steeds erg blij om. Het ondernemerschap bevalt me erg goed.”

Alumnus Lars de Goede, die tijdens zijn studie begon met StudentKelner, met een tip voor studenten

Wat vind je het leukste aan werk?

“De vele verschillende contacten spreken mij het meest aan. Of het nu met klanten is of met medewerkers. Geen dag is hetzelfde. Ik krijg er ook veel energie van om medewerkers een super leuke bijbaan te bezorgen. Wij zijn als Studentkelner druk op weg om het grootste horeca uitzendbureau van oost Nederland te worden. We hebben dan ook ontzettend veel gave opdrachten en opdrachtgevers: denk aan FC Twente, Military Boekelo, CSI Geesteren, Zwarte Cross, Freshtival, Lowlands en kennen bijna alle horecabedrijven in de omgeving. Wij kunnen Studenten afwisselende opdrachten bieden. Daar ben ik echt trots op! Onze medewerkers werken met veel plezier bij StudentKelner. Lol in je werk is dan ook erg belangrijk."

Wat is het meest bijzondere dat je hebt meegemaakt tijdens je werk?

“Ik heb al vele mooie momenten meegemaakt in mijn loopbaan. Vele momenten zijn mij dierbaar zoals: grote opdrachten binnen halen en succesvol begeleiden: Military Boekelo, Zwarte Cross. Ook ben ik er super trots op om de publiekscatering van Fc Twente te mogen verzorgen. Daarnaast ben ik erg blij met mijn nieuwe naaste collega. Ook ik heb heb de gevolgen ondervonden van Corona. Vorig jaar maart viel de gehele horeca stil. Wat heeft Studentkelner een klap gekregen, maar wij zijn andere markten gaan zoeken zodat ik mijn medewerkers wel een bijbaan kon bieden. Ik ben blij dat dat gelukt is en dat we nu weer als Studentkelner vooruit kunnen kijken en onze ambitie waar gaan maken: Hét grootste horeca uitzendbureau van het Oosten te worden. “

Wat is je het meest bijgebleven uit je Saxion-tijd?

“De combinatie van een eigen bedrijf runnen en je studie afronden. Ik had vele ballen de lucht in te houden. Gelukkig heb ik altijd begrip gekregen vanuit de Saxion. Af en toe ging het wel moeizaam maar met elkaar in gesprek blijven is dan erg belangrijk. Daar ben ik nog altijd blij om.”

Welke tips heb je voor studenten die ook een mooie baan willen?

“Je hart volgen en GEWOON DOEN! In jezelf blijven geloven. Als je begonnen bent kun je bepaalde punten altijd nog bijsturen of aanpassen.“

Kiki Hannink.jpeg

Kiki Hannink

Kiki Hannink studeerde Creative Business bij Saxion en ontdekte zo haar passie voor schrijven. Graag deelt ze de verhalen van ambitieuze mensen om studenten te inspireren én haar eigen nieuwsgierigheid te voeden.