BK5.jpeg

BK5: doorstuderen na je technische hbo-opleiding

Ben jij een technicus met een bredere blik? Heb je behalve interesse in techniek ook interesse in bedrijfskundige aspecten, zoals procesoptimalisatie, financiën en management? Wil jij jezelf verder ontwikkelen op persoonlijk en professioneel gebied? Wil je later een leidinggevende functie vervullen? Heb je zin om nog een jaar intensief door te studeren? Past het hbo beter bij je dan de universiteit? Ben je een teamplayer en houd je van gezelligheid?

Heb je op meerdere van bovenstaande vragen 'ja' geantwoord, dan is BK5 misschien een goede optie voor jou!

BK5 is een voltijdse éénjarige post-hbo-studievariant van de opleiding Technische Bedrijfskunde, bedoeld voor studenten met een afgeronde technische hbo-opleiding. In een intensief jaar (80 studiepunten in plaats van de reguliere 60) behaal je de competenties van de opleiding Technische Bedrijfskunde - en daarmee een tweede bachelor of science.

Meer dan studeren alleen

BK5 is meer dan een studie. Samen met je medestudenten vorm je de studievereniging BK5. Naast de modules, opdrachten, tentamens en natuurlijk het afstuderen, werk je binnen deze studievereniging intensief samen in commissies om verschillende activiteiten te organiseren waarmee je jezelf op persoonlijk en professioneel vlak ontwikkelt. Er is een introweekend, je bezoekt verschillende bedrijven, je gaat op studiereis naar een buitenlandse bestemming, je neemt deel aan allerlei culturele en sportieve activiteiten en er zijn feesten en borrels. Al deze activiteiten organiseer je zelf met je commissie. Het organiseren van en het deelnemen aan deze activiteiten is een verplicht onderdeel van de opleiding en daarom krijg je daar ook studiepunten voor.

Investeren in je toekomst

Met een technisch én een bedrijfskundig bachelordiploma op zak ben je nog gewilder in het bedrijfsleven. BK5’ers zijn geliefd op de arbeidsmarkt vanwege de combinatie van technische en bedrijfskundige kennis en vaardigheden, hun praktische instelling, goede werkhouding en goede communicatieve en sociale vaardigheden. BK5’ers stromen sneller door naar leidinggevende functies dan studenten met alleen een technisch hbo-diploma. Met andere woorden, BK5 biedt uitstekende vooruitzichten op de arbeidsmarkt.

Klinkt BK5 interessant?

Check voor meer info de opleidingspagina van BK5 of de website van de studievereniging BK5. Of neem contact op met opleidingscoördinator Anneke Jacquemijns via j.m.jacquemijns@saxion.nl.