Henrike Branderhorst, nieuw lid Raad van Toezicht Saxion
Corporate

Henrike Branderhorst nieuw lid Raad van Toezicht Saxion

Henrike Branderhorst is per 1 juli benoemd als lid van de Raad van Toezicht (RvT) van Saxion. Ze volgt Karin Sluis op die 8 jaar lid is geweest van de RvT. Henrike is co-CEO van TAUW Group: een Europees advies- en ingenieursbureau op het gebied van milieu en de fysieke leefomgeving. Ze beschikt over ruime bestuurlijke en toezichthoudende ervaring.

“Wij zijn verheugd dat wij Henrike als nieuw lid van de Raad van Toezicht mogen verwelkomen. Zij brengt een ruime ervaring mee als bestuurder, als kenner van de regio en is zeer betrokken bij het voor Saxion toonaangevende thema ‘duurzaamheid’. Onze hogeschool gaat veel profijt hebben van haar deskundigheid, aldus Karl Dittrich, voorzitter Raad van Toezicht.

Henrike Branderhorst heeft een brede werkervaring als leidinggevende binnen diverse organisaties, zoals bij Rijkswaterstaat, het ministerie van Verkeer en Waterstaat en Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier. Na haar studie Milieuhygiëne aan de Landbouwuniversiteit van Wageningen is zij haar loopbaan daar als docent begonnen. Sinds 2015 is Henrike werkzaam bij TAUW, sinds 2018 als co-CEO TAUW Group. Daarnaast is ze toezichthouder bij de Stichting Wateropleidingen, lid van de Innovatieraad van Waterschap Vechtstromen en van het Topteam Topsector Water en Maritiem.

Henrike kijkt er naar uit om haar expertise en passie in te zetten voor de volgende generatie duurzame professionals. Henrike: “Als nieuw lid van de Raad van Toezicht van Saxion wil ik heel graag bijdragen aan de talentontwikkeling die nodig is voor de wereld van vandaag en morgen.”

Naast Henrike Branderhorst bestaat de RvT van Saxion uit voorzitter Karl Dittrich, Paul Koch, Christa Boer en Benno Siegert. Karin Sluis is 8 jaar lid geweest van de RvT en zwaait met de komst van Henrike dus af.

Saxion wenst Henrike veel succes als lid van de RvT en dankt Karin hartelijk voor haar inzet in de afgelopen jaren.