Corporate

Saxion en Oost NL verstevigen samenwerking voor meer impact in de regio Oost-Nederland

Leestijd Minuten

Tijdens de Saxion Research Conferentie hebben Anka Mulder en Theo Föllings een belangrijke stap gezet door hun handtekening te zetten onder een nieuwe overeenkomst. Saxion en Oost NL gaan intensiever samenwerken om samen meer impact in de regio te creëren.

Deze samenwerking richt zich op het ondersteunen van startups en spin-offs met programma's en groeifinanciering. Door learning communities, centers of expertise en fieldlabs krijgen bedrijven in de regio de kans om hun kennis- en talentvragen te beantwoorden. Daarnaast zullen Saxion en Oost NL structureel samenwerken om subsidies voor onderzoek en ondernemerschap naar de regio te halen.

"De afgelopen jaren heeft de samenwerking tussen Saxion en Oost NL al heel wat gebracht voor de regio. We werken samen waar het bijvoorbeeld gaat om studentbedrijven en subsidieaanvragen voor groeisectoren zoals AI, Fotonica en Quantum. We zijn er allebei voor de regio: studenten en bedrijfsleven. Heel goed dus dat we nu een volgende stap zetten!” Aldus Anka Mulder, collegevoorzitter van Saxion.

Theo Föllings, Directeur Business Development bij Oost NL: ”Met vier actielijnen bouwen we onze samenwerking verder uit. Deze lijnen omvatten steun voor Saxion startups, gezamenlijke subsidieaanvragen, netwerkverbindingen en optimaal benutten van talent. De kennis van Saxion gecombineerd met onze expertise in groei en Europese samenwerking bevordert innovatie en nieuwe producten in de regio.”

Een belangrijk aspect van de samenwerking is het beter benutten van het talent dat Saxion opleidt, evenals de kansen voor Leven Lang Ontwikkelen. Dit is belangrijk voor bedrijven in de regio met ambitieuze groeiplannen en voor het oplossen van maatschappelijke uitdagingen. De gezamenlijke inspanningen zorgen ervoor dat de regio Oost-Nederland voorop blijft lopen in innovatie.

Saxion en Oost NL zetten zich samen in om de regio Oost-Nederland klaar te maken voor de toekomst.