Spreker staat op podium met microfoon

Terugblik: symposium 'Durf te Denken!'

Leestijd Minuten

'Durf te Denken!' is een jaarlijks symposium dat toegepaste filosofie het HBO-onderwijs en -onderzoek in de praktijk brengt. Dit event is op 4 april 2025 georganiseerd door Hogeschool Saxion en Hogeschool Arnhem-Nijmegen (HAN). Hierbij een terugblik.

Modern Times

Met Modern Times als thema voor Durf te Denken 3 zijn we de diepte ingegaan met lezingen, activiteiten en workshops. We gingen in op onderwerpen als moderne technologie, moderne samenwerking, moderne besturing en moderne levensstijl. Filosofie en ethiek zijn niet alleen te gebruiken voor fundamentele vragen over het bestaan, waarden en het menselijke verstand. Het is er ook voor een toegepaste en verrijkende benadering van allerlei thema's in onze leefwereld.

Luister de podcast: 'Ethiek en filosofie in het hbo - waarom eigenlijk?'

Open in Spotify

Filosoferen voor en met bezoekers

Wereldburgers als kritische, zelfbewuste studenten, medewerkers, docenten, onderzoekers én de beroepspraktijk kunnen ons verder brengen. Daarom werd tijdens Durf te Denken! niet alleen vóór maar ook mét de bezoekers gefilosofeerd over de moderne tijden en de implicaties daarvan. Of om het in de inspirerende woorden van de woordkunstenaar Lev Avitan te zeggen: "een denken geworteld in de wereld en alles wat daar kan. Een denken niet slechts toegepast op de praktijk, maar juist product daarvan."

Overzicht Durf te Denken filosofie Overzicht Durf te Denken filosofie Overzicht Durf te Denken filosofie Overzicht Durf te Denken filosofie