EUDRES Roemenië.jpg
Organisatie

E³UDRES² op bezoek bij Universiteit in Roemenië.

Leestijd Minuten

Binnen E³UDRES² werken we vanuit tien verschillende werkpakketten toe naar het ontwikkelen van de toekomstige Europese universiteit. Saxion heeft twee werkpakketten onder zijn leiding, dit zijn ‘Developing Talents’ en Regional Innovation Hubs’. Een delegatie vanuit Saxion heeft begin maart deelgenomen aan de E³UDRES² conferentie bij partner Universiteit Politechnica Timisoara. Deze twee jaarlijks terugkerende algemene conferentie biedt de mogelijkheid voor de 9 partners van E³UDRES² om elkaar te ontmoeten en inhoudelijke voortgang van de alliantie te bespreken en nadere afspraken met elkaar te maken.

Topics die gedurende conferentie o.a. centraal stonden:

• Focus on advancing European higher education through innovation and regional integration.
  • Discussion centered on shaping the university of the future and establishing a multi-university European campus.
  • Strategizing common study programs, excellence centers, and research strategies.
  • Noteworthy achievements in the first stage include pioneering i-Living-Labs and enhancing student representation within the Alliance.

We kijken terug op een zeer succesvolle conferentie waarbij aandacht was voor de verdere E³UDRES² family en community building, projectmanagement en het maken van afspraken rondom verantwoording en bereiken van beoogde doeltoestanden. Daarnaast waren er ook inhoudelijke discussie tafels rondom generieke onderwerpen als research strategie, kwaliteitsborging binnen E³UDRES², mobiliteiten voor staf- en studenten faciliteren, digitalisering en de inbedding van onderwijsactiviteiten in curricula bij alle partners.

Benieuwd naar de ontwikkelingen binnen E³UDRES² en waar E³UDRES² voor staat? Lees dan hier meer!