ik maak bezwaar
Corporate

Bijdrage Saxion aan video-estafette landelijke Vereniging Hogescholen-campagne online

Leestijd Minuten

Vrijdag 27 september is de landelijke campagne ‘Ik maak bezwaar tegen de bezuinigingen op het hbo’ gestart. Bekijk ook deze twee video's van Saxion, waarin bezwaar wordt gemaakt tegen de langstudeerboete.

Vrijdag 27 september is in samenwerking met alle hogescholen in Nederland de landelijke campagne ‘Ik maak bezwaar tegen de bezuinigingen op het hbo’ gelanceerd. Doel van deze campagne is om de aangekondigde bezuinigingen op het hbo (zoals de langstudeerboete en de terugdringing van de internationalisering) van tafel te krijgen én om ervoor te zorgen dat er genoeg middelen blijven voor praktijkgericht onderzoek.

Video-estafette

Onderdeel van de campagne is een video-estafette, waarin studenten, medewerkers of andere hbo-professionals bezwaar maken tegen de huidige kabinetsplannen. Ook Saxion heeft een bijdrage geleverd aan deze video-estafette. Studentendecaan Lotte Beernink en Mechatronica-student Casper de Ruiter maken in hun video’s bezwaar tegen de langstudeerboete. Bekijk de video’s hieronder.

Like & share

Vrijdag 11 oktober is de eerste video gepubliceerd op de social media-kanalen van Saxion (Instagram en LinkedIn). Vandaag, woensdag 16 oktober, is de tweede video gepost (Instagram en LinkedIn). Daarnaast worden ze ook geplaatst op www.voordetoekomstvannederland.nl. Help mee om het bereik van deze video’s te vergroten door deze video’s te liken en te delen!