Gebouw X in Deventer officieel geopend
Ondernemerschap

Gebouw X in Deventer officieel geopend: nieuwe plek voor Saxion Centrum voor Ondernemerschap

Leestijd Minuten

Vandaag vond de feestelijke opening plaats van Gebouw X aan de Zutphenseweg 6 in Deventer, de nieuwe locatie van het Saxion Centrum voor Ondernemerschap (SCvO).

Het Saxion Centrum voor Ondernemerschap huisvest in dit pand, waar belangrijke Deventer-partners, zoals het Ondernemershuis Deventer, de Stedendriehoek Economic Board, MKB Deventer en het Deventer Ontwikkel Kwartier ook verblijven. Dit is ideaal voor de samenwerking.

Vandaag konden regionale bestuurders hier zelf de resultaten van zien tijdens de officiële opening. Met een tour langs diverse tech-startups zagen ze welke vormen innovatie kan aannemen – van een veilige AI-chatbot tot slimme oordoppen. Tijdens een discussie over de waarde van innovatie en startups voor de regio werd duidelijk hoeveel behoefte er is om de regio nieuwe impulsen te geven om jonge ondernemers te inspireren.

Vanuit de combinatie van innovatie en kennisdeling hoopt het Startup Ecosysteem Deventer (SED) ambitie en draagvlak te creëren in Deventer en omstreken om bedrijven en startups te laten groeien, en zo de regio en de economie te stimuleren.

Hoe ziet het er uit bij Gebouw X?

Binnenkort laten we het je zien in een uitgebreide video, maar voor de beeldvorming nu: op de begane grond zijn onder andere een grote vergaderruimte en projectruimten beschikbaar, waar studenten kunnen samenwerken aan hun ondernemende ideeën. De medewerkers van het Saxion Centrum voor Ondernemerschap zijn te vinden op de eerste verdieping, waar twee ruimtes beschikbaar zijn. Eén van deze ruimtes heeft flexwerkplekken, wat betekent dat ook Saxion-collega’s hier (incidenteel) gebruik van kunnen maken.