Sustainable Development Goals Saxion SDG

Sustainable Development Goals

Saxion ondertekende in 2018 de Sustainable Development Goals (SDGs), ofwel duurzame ontwikkelingsdoelen die een eind moeten maken aan armoede, ongelijkheid en klimaatverandering. Hoe gaat het nu met de bijdrage aan deze duurzaamheidsdoelen? Je leest het in dit dossier.

Alle artikelen in Sustainable Development Goals

Werkbezoek Ministerie VWS: Saxion verbindt zich als eerste zorgopleider aan duurzame Green Deal Corporate

Saxion verbindt zich als eerste zorgopleider aan duurzame Green Deal

Handschoenen, schorten, incontinentiemateriaal: ook in de zorgsector is er steeds meer aandacht voor de enorme hoeveelheid afval die dagelijks geproduceerd wordt. Een deel van dat afval is natuurlijk onvermijdelijk. Toch kan een aangepaste werkwijze of het gebruik van andere materialen bijdragen een duurzamere manier van zorg verlenen. Saxion is de eerste hogeschool in Nederland die de Green Deal Duurzame Zorg heeft ondertekend. Daarom brachten Hayke Veldman (bestuurlijk aanjager Green Deal 3.0) en Rhea Verheul (senior beleidsadviseur duurzaamheid en gezondheid Ministerie Volksgezondheid Welzijn Sport) gisteren een werkbezoek aan onze hogeschool.

Dag van de Aarde 2024 Corporate

Dag van de Aarde 2024

Vandaag is het de Dag van de Aarde. 🌎 De Dag van de Aarde (in het Engels ook wel Earth Day genoemd) is een jaarlijks evenement op 22 april dat in het teken staat van milieubescherming. Ook bij Saxion staan we hier bij stil.

Bastienne Bernasco is PD-kandidaat: een strijdbare generalist

Wie is de PD-kandidaat? Dat gaan we ontdekken in een nieuw drieluik over onderzoekers die bezig zijn met hun doctoraatstraject in het hoger onderwijs. Hoe denken zij over de impact die een Professional Doctorate kan hebben? En minstens zo belangrijk: wat drijft hen? De drijfveer van Bastienne Bernasco, die deze reeks aftrapt, blijkt bovenal groen te zijn. Met haar onderzoek naar Learning Communities hoopt ze bij te dragen aan een betere wereld: “Ik ga dingen voor elkaar krijgen in de praktijk, op basis van onderzoek. Daarbij is de wetenschap mijn bron.”