Resultaten van ons onderzoek

Onze producten zijn op diverse plekken te vinden. Voor de uitgave van boeken hebben we onze eigen uitgever: Saxion Progressive Education University Press. Ook hebben we ons eigen Youtubekanaal, waar we ons onderzoek presenteren met inkijkjes in de praktijk en opnames van inspirerende en informatieve bijeenkomsten. Verder zijn we actief op LinkedIn en publiceren we in vakbladen en wetenschappelijke tijdschriften. 

Is een publicatie niet open-access? Neem contact op met de auteur.

  • Brandsma, W., Maseland, J., & Van der Zee, S. (2024, 14 maart). Leren om hogere-orde denken te stimuleren op de lerarenopleiding basisonderwijs: het effect van een professionaliseringstraject over het stimuleren van hogere-orde denken op de houding van pabostudenten. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 45 (1), 16-34. https://www.velov.be/wp-content/uploads/2024/03/TvL-45-1-2024.pdf  (restricted access) RIS: 01424.  
  • De Brouwer, J. (2024, 24 februari). A Practice Based Tool for Observing Montessori Implementation in Elementary Classrooms. International Montessori Institute [1-2], 4-13, Carnegie School of Education, Leeds Beckett University.
  • De Brouwer, J. (2024, 13 maart). Montessori-vakmanschap: meer geest dan mechanisme. Montessori Magazine, 47 (2), 6-9. https://magazine.montessori.nl/wp-content/uploads/2024/03/13761-NMV-MM-472_LR_06-09.pdf
  • De Brouwer, J., Klaver, L., & Van der Zee, S. (2022). Montessori en burgerschap. Balanceren tussen toerusten en ruimte geven. Saxion. https://www.researchgate.net/publication/365489273_Montessori_en_burgerschapsonderwijs_Balanceren_tussen_toerusten_en_ruimte_geven
  • De Brouwer, J., Klaver, L., en Van der Zee, S. (2023, 14 november). Montessori's Perspective on Citizenship Education: A View From the Netherlands. Journal of Montessori Research, 9 (2), 28-43. https://doi.org/10.17161/jomr.v9i2.19418
  • De Brouwer, J., Klaver, L.T., & Van der Zee, S. (2023). Montessori's Perspective on Citizenship Education: A view form the Nederlands. Journal of Montessori Research, 9, 28-43
    https://journals.ku.edu/jmr/article/view/19418/19261
  • De Brouwer, J., Morssink-Santing, V., & Van der Zee, S. (2024, 15 mei). Validation of the Teacher Questionnaire of Montessori Practice for Early Childhood in the Dutch Context. Journal of Montessori Research, 10 (1), 12 – 24, https://doi.org/10.17161/jomr.v10i1
  • Guérin, L., Klaver, L., Walma van der Molen, J., & Sins, P. (2021). Onderzoeksrapport Samen werken aan Bèta Burgerschap. TechYourFuture. Researchgate.
  • Guerin, L.J.F. (2018). Group problem solving as citizenship education: Mainstream idea of participation revisited [proefschrift]. Saxion Progressive Education University Press.
  • Klaver, L. T., Sins, P. H. M., Walma van der Molen, J. H., & Guerin, L. J. F. (2022). Strengthening science education through attention to student resources: A conceptualization of socioscientific capital. Journal of Research in Science Teaching. Advance Online Publication.
  • Klaver, L. T., & Walma van der Molen, J. H. (2020). Measuring pupils’ attitudes towards socioscientific issues: Development and validation of a questionnaire. Science and Education, 30, 317-344.
  • Klaver, L. T., Walma van der Molen, J. H., Sins, P. H. M., & Guérin, L. J. F. (2022). Students’ engagement with socioscientific issues: Use of sources of knowledge and attitudes. Journal of Research in Science Teaching. Advance Online Publication.
  • Lundberg, A. & De Leeuw, R.R. (2023). Introducing and discussing the virtual special issue on using Q methodology in higher education. International Journal of Educational Research Open. https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2023.100301 
  • Otten-Binnerts, V., Berends, R., Klaver, L., De Brouwer, J., & Van der Zee, S. (2024, oktober). Dalton en burgerschapsonderwijs: 'Go forth unafraid'. Saxion. https://doi.org/10.5281/zenodo.1373582
  • Sins, P., de Leeuw, R., de Brouwer, J. et al. Promoting explicit instruction of strategies for self-regulated learning: evaluating a teacher professional development program in primary education. Metacognition Learning (2023). https://doi.org/10.1007/s11409-023-09368-5
  • Van der Zee, S. (2015). De effectiviteit van Daltononderwijs [proefschrift]. Saxion Progressive Education University Press.

Is een publicatie niet open-access? Neem contact op met de auteur.

Publicaties

 

  • De Brouwer, J. (2022). Effectiviteit van montessorirekenonderwijs. Montessori Magazine, 45(2), 8-11
  • De Brouwer, J. & Sins, P. H. M. (2022). Perspectives on Montessori. Saxion Progressive Education University Press.
  • De Brouwer, J., Klaver, L., & Van der Zee, S. (2022). Montessori en burgerschap. Balanceren tussen toerusten en ruimte geven. Saxion. [Montessori]
  • Klaver, L. T., Walma van der Molen, J. H., Sins, P. H. M., & Guérin, L. J. F. (2022). Students’ engagement with socioscientific issues: Use of sources of knowledge and attitudes. Journal of Research in Science Teaching. Advance Online Publication
  • Klaver, L. T., Sins, P. H. M., Walma van der Molen, J. H., & Guerin, L. J. F. (2022). Strengthening science education through attention to student resources: A conceptualization of socioscientific capital. Journal of Research in Science Teaching. Advance Online Publication
  • Rutten, N. (2022). Artikelen op sociale media over het ondersteunen van lesgeven en leren met technologie [online mindmap]. 
  • Rutten, N. (2022). Onderwijs herontwerpen met technologie [Mural]. 
  • Van der Zee, S. (2022). 1000% succesvol succes voor ieder kind. [Montessori]
  • Van der Zee, S. (2022). Beter, sneller, leuker onderwijs!! De belofte van onderwijstechnologie. [LinkedIn]
  • Sins, P. H. M., Berends, R., Bors, G., De Brouwer, J., Mayo, A., Van der Zee, S., & Nicolai, J. (2022). Traditioneel vernieuwingsonderwijs: toen en nu. JSW, 8. [issuu]

  • Berends, R., Otten-Binnerts, V., & Van Slochteren, H. (2021). Dalton: LEF. Saxion Progressive Education University Press. 
  • Guérin, L., Klaver, L., Walma van der Molen, J., & Sins, P. (2021). Onderzoeksrapport Samen werken aan Bèta Burgerschap. TechYourFuture. [Researchgate].
  • Van der Zee, S. (2021). Schoolsluiting betekent wel degelijk leerverlies. AOB-blad, 4.
  • Van der Zee, S. (2021). Wat de cito niet toetst, toetst de OECD wel. [LinkedIn].
  • Van der Zee, S. (2021). Schaduwonderwijs in de schijnwerpers. [LinkedIn].
  • Van der Zee, S. (2021). Het onderwijs verkeert in een systeemcrisis. [LinkedIn].
  • Van der Zee, S. (2021). Een onvoldoende voor mindfulness. [LinkedIn]. 
  • Van der Zee, S. (2021). Artikel 23: balanceren tussen vrijheid en deugdelijkheid. [Wij leren]. 
  • Verduijn-Meijer, G. M., Sins, P. H. M., & Klaver, L. T. (2021). Meters maken met doelbewuste oefening. Column Nieuwsbrief Daltononderwijs
  • Walberg, A. W., de Leeuw, R. R., & Slingerland, W. (July 2021). Professionals van morgen: Hoe het hoger onderwijs moet voorkomen onbedoeld een nieuwe generatie paarse-krokodil-ambtenaren af te leveren. Enschede: Saxion. [Researchgate