Als student met ons samenwerken?
Wil jij tijdens jouw studie bijdragen aan onderwijsvernieuwingen in het PO en VO? Of wil je samen met de medewerkers van het lectoraat je buigen over de grote uitdagingen waar het huidige onderwijs nu mee worstelt? Dan heten wij je bij het lectoraat Vernieuwend Onderwijs van harte welkom!
Samenwerken
Het lectoraat Vernieuwend Onderwijs heeft een nauwe samenwerking met de verenigingen van de traditionele vernieuwingsscholen (NDV, NMV, NJPV en Freinetbeweging). Ook zorgen we voor kennisdeling en samenwerking met de pabo en met bureau Transfer van de Academie Pedagogiek en Onderwijs.
We zijn ook nauw betrokken bij het cursusaanbod van de Academie Pedagogiek en Onderwijs. Met name op het gebied van Montessori, Dalton en onze onderzoeksthema's.
Gerelateerde opleidingen
Het lectoraat is betrokken bij de volgende opleidingen:
Stage- en aftudeermogelijkheden
Wil jij tijdens jouw studie bijdragen aan onderwijsvernieuwingen in het PO en VO? Of wil je samen met de medewerkers van het lectoraat je buigen over de grote uitdagingen waar het huidige onderwijs nu mee worstelt? Dan heten wij je bij het lectoraat Vernieuwend Onderwijs van harte welkom!
Als je stageloopt bij het lectoraat Vernieuwend Onderwijs, dan professionaliseer jij je op een actueel onderwijsthema dat binnen de onderzoekslijnen van het lectoraat valt. Onderzoeksvragen uit de praktijk worden samen door het lectoraat, de schoolorganisatie en studenten aangepakt. Zo kun je tegelijk aan je stage- en afstudeeropdracht werken.
Vragen? Neem contact met ons op!
[email protected]Afstudeeropdrachten
- Pleunie van Erp, lerarenopleiding basisonderwijs Saxion Hogescholen. Afstudeerproject: Burgerschapsonderwijs op maat - het ontwikkelen van een passend onderwerp voor Schoolx
- Matthieu van Bekkum, MSc, Master Digitale Technologie Hanzehogeschool Groningen. Afstudeerproject: Tool voor vergelijken implementatie Montessorionderwijs (Montessoritool).
- Monique Rouweler, Msc, Onderwijskunde Universiteit Twente. Afstudeerproject: Equipping preservice teachers to improve science education at primary schools.
- Lonneke Brands, Msc, Instructie, Leren en Ontwikkelen Universiteit Twente. Afstudeerproject: Leren experimenteren op de basisschool.
- Monica Kroek, Msc, Onderwijskunde Universiteit Twente. Afstudeerproject: Preparing preservice teachers for high-quality science teaching.
- Conny Senders-Wijnen, Msc, Onderwijswetenschappen Open Universiteit. Afstudeerproject: De invloed van de iSelf aanpak op leerkrachtvaardigheden ter bevordering van zelfsturend leren van basisschoolleerlingen.
Studenten die je voorgingen
Matthieu van Bekkum, MSc
Master Digitale Technologie Hanzehogeschool Groningen
Vivian Morssink-Santing
Docent/onderzoeker
Ilonka Mulder
MSc, Master Leren en Innoveren, Saxion
Anneke Harmsen
Msc, Onderwijskunde Radboud Universiteit
Monique Rouweler
Docent/ Onderzoeker
Lonneke Brands
TLC - Onderwijskundig Adviseur - Expertise: NPuls, Human capital, Digitale competenties, Leeromgevingen op het snijvlak van onderwijs en praktijk
Monica Kroek
Msc, Onderwijskunde Universiteit Twente