david_plas_77093-scaled.jpg
Deeltijd

Branding en shopper marketing

Ben of word je een retailer in een snel veranderende omgeving? Dan wordt er van je verwacht dat je een ondernemende houding aanneemt. Klanten worden minder merkentrouw en hebben steeds meer online- en offline-kanalen tot hun beschikking, waarop zij zich als consumenten kunnen oriënteren. Daarom is het belangrijk dat retailers hun klanten kennen en hun mogelijke gedrag kunnen inschatten, maar ook dat zij weten hoe zij hun doelgroep het best bereiken. Zo kunnen zij nauwkeurig inspelen op de specifieke behoeften van de klant. Tijdens deze module ontdek je precies hoe je, door middel van een omnichannelstrategie, klanten in jouw (online) winkel krijgt, 'vasthoudt’ en hen verleidt tot het maken van een aankoop.

Meld je nu aan

Selecteer je startdatum en plaats naar keuze en kies 'aanmelden'.

Inschrijven voor deze module is momenteel niet mogelijk. Nieuwe data volgen. Belangstelling? Vul onderstaande formulier in.

  • Type

    Module

  • Start

    Februari

  • Vakgebied

    Bedrijfskunde, Economie, Inkoop, Logistiek, Kwaliteit en Processen, Marketing, Sales en Communicatie

  • Duur

    9 weken

  • Prijs

    € 775,00

  • Plaats

    Deventer

  • Lesdagen

    Deventer (dinsdag)

Ben je er klaar voor?

Voordat jij start met de module is het belangrijk dat je aan de (aanvullende) toelatingseisen voldoet, zoals een relevante praktijkomgeving.

Check hier de toelatingseisen

Wat kun je straks?

  • Je identificeert voor de organisatie de relevantie van alle – binnen het kader van de vastgestelde informatiebehoefte – trends en ontwikkelingen en vertaalt deze ontwikkelingen naar kansen en bedreigingen. 

  • Je analyseert de formule en de positionering (het merk) van de organisatie en geeft aan hoe het merk zich kan ontwikkelen. 

  • Je voert een doelgroepanalyse uit van de organisatie en stelt persona’s op. 

  • Je analyseert de customer journey van een specifieke klantgroep van de organisatie op basis van touchpoints en geeft advies over de inzet van concrete middelen om de customer journey te optimaliseren. 

  • Je analyseert de omnichannelstrategie van de organisatie en adviseert hoe zij aan de hand van de “Customer Journey” tot de gewenste omnichannelstrategie komt. 

Hierdoor toon je aan dat je de leeruitkomst behaald hebt: “De SBRM-professional stemt zijn marketingactiviteiten af op de gedragingen van de klant, van oriëntatie tot aankoop.”.

Wat is modulair onderwijs bij Saxion?

Deze module is een onderdeel van het deeltijdonderwijs. In 9 of 18 weken rond je een module af waarna je als student studiepunten en als cursist een certificaat ontvangt. Die certificaten zijn inwisselbaar voor studiepunten bij inschrijving voor een deeltijd bachelor- of Associate degree-opleiding bij Saxion Parttime School.

Meer over modulair onderwijs

Inhoud

Deze module kent acht bijeenkomsten en een consult. Je start met een inleiding in de thematiek en de op te leveren producten. Voorafgaand aan de bijeenkomsten werk je aan opdrachten, zoals het maken van een formulescan, opstellen van persona’s en selecteren  van relevante touchpoints. In de bijeenkomsten bespreek je de opdrachten en presenteer je geregeld jouw uitwerkingen. Ook is bij één van de bijeenkomsten een gastdocent met veel ervaring  aanwezig. Je ontvangt feedback van medestudenten en de docent waarmee je je producten gedurende de module verder kunt verbeteren. In de negende week is er een mogelijkheid om in een consult met de docent de laatste zaken te bespreken voordat je jouw portfolio-onderdelen inlevert ter beoordeling.  

5 Deeltijd studenten op bankje voor Hoofdlocatie Enschede

Benieuwd hoe het is om in deeltijd te studeren?

Lees de ervaringen van onze studenten

Afronding

Je wordt individueel beoordeeld op een analyse en adviesrapport op gebied van de positionering van jouw organisatie op de markt, de customer journey, inzet van middelen en de omnichannelstrategie. Na het met goed gevolg behalen van de toets ontvang je als student 5 EC en als cursist een hbo-certificaat.  

 

Praktische informatie

Lesdagen en locaties

De module wordt verzorgd door Saxion Parttime School. Als je de module volgt in Enschede, dan zijn de bijeenkomsten op de maandag. Als je de module volgt in Deventer, dan zijn de bijeenkomsten op dinsdag. Elke bijeenkomst is 90 minuten. De groep bestaat uit maximaal 28 deelnemers.

Kosten

Bij de genoemde kosten voor deze module zijn alle bijeenkomsten en twee toetskansen inbegrepen. Mocht je de module niet in één keer behalen, dan kun je in het opvolgende kwartiel deelnemen aan een herkansingsmogelijkheid voor de toets. De kosten voor aanschaf van literatuur zijn niet bij de module-prijs inbegrepen.

Heb je aanvullende vragen over kosten? Neem dan gerust contact met ons op via: 088 - 019 9160 of [email protected].

Toelating en aanmelden

Toelating 

Deze module is op hbo-niveau. Een relevante praktijkomgeving op hbo-niveau is essentieel voor het afronden van de module. Die omgeving kan je eigen baan of (vrijwilligers)werk zijn. Mocht je niet werkzaam zijn in een voor deze module relevante omgeving, dan moet je afspraken maken met een bedrijf of instelling die kan dienen als jouw relevante praktijkomgeving. Nadere informatie hierover kun je opvragen bij Saxion Parttime School of je studiecoach.  

Aanmelden 

Om je aan te melden als cursist voor deze module, klik je op de aanmeldbutton. Om de module te volgen als student, bijvoorbeeld als onderdeel van je Vrije Keuzeruimte, doorloop je de procedure die bij de Vrije Keuzeruimte van Saxion Parttime School vermeld wordt. Bespreek je mogelijke deelname met je studiecoach. 

Deze module is onderdeel van deze opleidingen