Saxion Wervingscampagne by StR - JPEG - Sarah - 4645.jpg

Ervaringsverhalen over studeren in deeltijd

Wil je weten hoe het is om te studeren in deeltijd? In deze verhalen lees je hoe onze studenten hun deeltijdopleiding ervaren. Hoe is het om werk, privé en studie te combineren? Welke tips hebben de studenten voor jou? Je leest het hier!

Verhalen over studeren in deeltijd

Organisatie

Marcel stopte met zijn master, maar staat niet met lege handen: ‘Het heeft me heel veel gebracht’

Vaak lees je de succesverhalen, maar niet élke opleiding wordt afgerond met een diploma. Marcel Telgen (wijzend op de foto) begon vol enthousiasme aan de master Leren en Innoveren – Teacher Leader, maar had moeite met de verslaglegging en besloot te stoppen. In een kort monoloog vertelt hij zijn verhaal, dat misschien toch een beetje een succesverhaal is. “Achteraf denk ik dat de weg die ik heb afgelegd nét zo belangrijk is als het diploma dat ik helaas niet mocht halen.”

1000099760.jpg Organisatie

Emre combineert een deeltijdstudie met ploegendiensten in een fabriek: ‘Ik wil altijd blijven leren’

Een deeltijdstudie combineren met ploegendiensten: onmogelijk? Niet voor Emre. De 27-jarige student combineert de Ad-opleiding Engineering met een fulltimebaan als operator. Want, zegt Emre: ‘Je bent pas klaar met leren in je grafkist.’

Onderwijs

Van ‘snotaap’ naar serieuze sparringpartner: docenten Lex en Jeroen groeien na master Leren en Innoveren in hun rol

Ze zijn beiden docent sport en bewegen bij ROC van Twente, beiden actief in het landelijke practoraat Sociaal Veilige Sport en volgden ook nog eens beiden de master Leren en Innoveren - Teacher Leader: Jeroen Kleinjan en Lex Slaghekke tonen veel gelijkenissen. Niet geheel verrassend hebben ze ook nog eens hetzelfde ultieme doel: “We willen kartrekker zijn in het ontwikkelen van onderwijs.”

Saxion Wervingscampagne by StR - JPEG - Zineb - 5088.jpg Onderwijs

Wat is het verschil tussen deeltijd en voltijd?

Je bent aan het werk en zit na te denken over je toekomst. Je wilt je verdiepen, verbreden of juist iets heel anders gaan doen. Je komt tot de conclusie dat je een studie wilt gaan volgen. Online ga je opzoek naar welke studie het beste bij je past en komt daarbij diverse voltijd- en deeltijdopleidingen tegen, maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen een voltijd- en deeltijdopleiding? In dit artikel leggen we je het verschil uit!

Onderwijs

‘Ik vind het gewoon goed onderwijs’: HRM-deeltijdstudent Ruben deelt zijn ervaring

Ruben Krug (35) studeert Human Resource Management in deeltijd. Met een mbo-opleiding Fitness & Health coördinator en een bak werkervaring op zak besluit hij het roer om te gooien en start met de bachelor deeltijdstudie HRM bij Saxion. Dit in combinatie met een jong gezin, persoonlijke uitdagingen en veel veranderingen in zijn privéleven. Met een flinke dosis doorzettingsvermogen lukt het hem en zit hij inmiddels in zijn vierde jaar.

Onderwijs

Anniek jaagt met master Leren en Innoveren nieuwe droom na: ‘Soms kom je erachter dat er meer is’

Als driejarig meisje wist ze al opvallend goed wat ze later wilde: in de tandheelkunde werken. Nu dat is bereikt, richt docent en mondhygiënist Anniek Bruil (27) haar pijlen op haar volgende doel: onderwijs ontwikkelen. “Onderwijs creëer je samen. Het is mijn droom om als teacher leader daarin kartrekker te zijn.”

Onderwijs

Voltijd studeren paste niet bij Diede, daarom studeert ze nu naast haar baan in deeltijd

Diede Nijkamp studeert Bedrijfskunde in deeltijd. Ze begon aan een voltijdstudie, maar merkte al snel dat dit voor haar niet werkte. Werken en daarnaast één dag studeren past veel beter bij haar. Als brand- en contentmarketeer bij Povag leert ze terwijl ze werkt. 'Mensen vragen vaak hoe ik het allemaal doe, maar het gaat me tot nu toe soepel af.'

Onderwijs

Van docent tot schooldirecteur: Bas legt met deeltijdmaster Educational Leadership de basis voor zijn droom

Leidinggeven? Dat deed Bas Korpadi, teamleider bij ‘t Casparus College in Weesp, jarenlang op gevoel. Maar vanaf het moment dat hij in 2019 aan de master Educational Leadership begon, ontwikkelde hij een wetenschappelijke basis waar hij altijd op terug kan vallen. En met ook nog eens een eigen coachingsbedrijf én de ambitie om schooldirecteur te worden, komt die basis hem héél goed van pas.