1-c-david_plas_74270-scaled.jpg
Deeltijd

Gevonden worden met online marketing

De customer journey verwijst naar het proces dat (potientiële) klanten doorlopen, vanaf het eerste contactmoment met een merk tot aan de (herhaal)aankoop. Welke online marketingmiddelen zet een organisatie in tijdens de purchase- en post-purchasefase van de customer journey? Op welke manier kun jij, als online marketeer, een organisatie adviseren over het inzetten van tools, zoals SEO en social media? En hoe schep je duidelijkheid in de veranderlijke wereld van online marketing? Dit alles leer je in deze module.

Meld je nu aan

Selecteer je startdatum en plaats naar keuze en kies 'aanmelden'.

  • Type

    Module

  • Start

    Februari

  • Vakgebied

    Marketing, Sales en Communicatie, Bedrijfskunde, Management & Organisatie, Economie

  • Duur

    9 weken

  • Prijs

    € 775,00

  • Plaats

    Enschede

  • Lesdagen

    Enschede (maandag)

Ben je er klaar voor?

Voordat jij start met de module is het belangrijk dat je aan de (aanvullende) toelatingseisen voldoet, zoals een relevante praktijkomgeving.

Check hier de toelatingseisen

Wat kun je straks?

  • Je analyseert hoe de awareness- en considerationfase, de aankoop- en post-purchasefase van de customer journey eruitziet voor klanten van jouw organisatie.
  • Je inventariseert of de online marketingmiddelen, die in de aankoop- en post-purchasefase zijn ingezet, bijdragen aan het behalen van de organisatie-, marketing- en communicatiedoelstellingen. Vervolgens adviseer je jouw organisatie over de inzet van de juiste online marketingmiddelen op het juiste moment.
  • Je optimaliseert websites en webwinkels van jouw organisatie met zoekmachineoptimalisatie (SEO).
  • Je maakt, op basis van onderzoek, een onderbouwde keuze voor de inzet van zoekmachine-adverteren (SEA) voor jouw organisatie.
  • Je meet met behulp van (online) tools de analytics-resultaten van je inspanningen op het gebied van optimalisatie en je vertaalt deze naar concrete adviezen voor de inzet van online marketingmiddelen.

Hierdoor toon je aan dat je de leeruitkomst behaald hebt: “De CE-professional analyseert de eigen organisatie op hoe het gevonden kan worden met internet. Hij past SEO, SEA, affiliate marketing, e-commerce, mobile marketing, usability, customer service, webcare en analytics toe en adviseert de organisatie op deze gebieden.”.

Wat is modulair onderwijs bij Saxion?

Deze module is een onderdeel van het deeltijdonderwijs. In 9 of 18 weken rond je een module af waarna je als student studiepunten en als cursist een certificaat ontvangt. Die certificaten zijn inwisselbaar voor studiepunten bij inschrijving voor een deeltijd bachelor- of Associate degree-opleiding bij Saxion Parttime School.

Meer over modulair onderwijs

Inhoud

Er zijn negen bijeenkomsten. Vooraf bestudeer je de literatuur en kennisclips en werk je aan opdrachten. Je plaatst de informatie die je verzamelt op een digitaal platform. Tijdens de bijeenkomsten presenteer en bespreek je die informatie. Je krijgt verdiepende uitleg en je stelt eventuele vragen over de theorie.

5 Deeltijd studenten op bankje voor Hoofdlocatie Enschede

Benieuwd hoe het is om in deeltijd te studeren?

Lees de ervaringen van onze studenten

Afronding

Je wordt individueel beoordeeld op een rapport waarin je je organisatie adviseert over de inzet van online marketing, in de aankoop- en post-purchasefase van de customer journey. Je adviseert welke online marketingmiddelen je organisatie kan inzetten voor het digitaal vermarkten van de organisatie. Je geeft in het rapport aan hoe jouw organisatie de awareness- en considerationfase invult en je beargumenteert al je keuzes en adviezen. Na het met goed gevolg behalen van de toets ontvang je als student 5 EC en als cursist een hbo-certificaat.

Praktische informatie

Lesdagen en locaties

De module wordt verzorgd door Saxion Parttime School. Als je de module volgt in Enschede, dan zijn de bijeenkomsten op de maandag. Als je de module volgt in Deventer, dan zijn de bijeenkomsten op dinsdag. Elke bijeenkomst is 90 minuten. De groep bestaat uit maximaal 28 deelnemers.

Kosten

Bij de genoemde kosten voor deze module zijn alle bijeenkomsten en twee toetskansen inbegrepen. Mocht je de module niet in één keer behalen, dan kun je in het opvolgende kwartiel deelnemen aan een herkansingsmogelijkheid voor de toets. De kosten voor aanschaf van literatuur zijn niet bij de module-prijs inbegrepen.

Heb je aanvullende vragen over kosten? Neem dan gerust contact met ons op via: 088 - 019 9160 of [email protected].

Toelating en aanmelden

Toelating

De module is op hbo-niveau. Een relevante praktijkomgeving op hbo-niveau is essentieel voor het afronden van bovengenoemde beroepsproducten en opdrachten. Dat kan je eigen baan/werk zijn. Mocht je niet werkzaam zijn in een voor deze module relevante omgeving, dan moet je afspraken maken met een bedrijf of instelling voor een relevante praktijkomgeving.

Aanmelden

Om je aan te melden als cursist voor deze module, klik je op de aanmeldbutton. Om de module te volgen als student, bijvoorbeeld als onderdeel van je Vrije Keuzeruimte, doorloop je de procedure die bij de Vrije Keuzeruimte van Saxion Parttime School vermeld wordt. Bespreek je mogelijke deelname met je studiecoach.

Deze module is onderdeel van deze opleidingen