Stap in de uitdagende wereld van een sportmarketeer!
- Bachelor (Voltijd)
- 4 jaar
- Deventer
- Start in september
Als sport je passie is en je graag wilt werken in een commerciële of maatschappelijke (sport-)functie, kies dan voor de opleiding Sportmarketing! De lessen (theoretische en praktische training) geven jou de input om succesvol te zijn tijdens de wedstrijden (vraagstukken) die elke periode centraal staan.
De wedstrijd
Tijdens de wedstrijd ga je aan de slag met sportmarketing-vraagstukken voor organisaties uit de sportwereld. Samen met je projectgroep verricht jij onderzoek voor opdrachtgevers uit het werkveld en vervolgens kom jij met creatieve oplossingen.
De theoretische training
Voor het spelen van de wedstrijd als sportmarketeer heb je bepaalde kennis nodig. Je volgt onder andere vakken zoals Sport en Economie in de Wereld, Waardecreatie in de Sport, Sportmarketingcommunicatie B2C en B2B, Fan Engagement, Event Management, Digital Marketing en Financieel Inzicht.
De praktische training
Om toegevoegde waarde te kunnen leveren binnen groepsopdrachten en je individueel te kunnen ontwikkelen tot een professionele sportmarketeer heb je verschillende vaardigheden nodig. In jaar 1 volg je onder andere de vakken Professionele Sportidentiteit, Samen Sporten, Leer Pitchen, Storytelling, Social Selling en Progress in Business English.
Proefstuderen
Kom jij ook proefstuderen? Check dan hier de dagen waarop je deel kunt nemen!
Vragen over studeren bij Saxion?
Tijdens je studie Sportmarketing
Tijdens je opleiding Sportmarketing ga je aan de slag met de economische waarde, entertainmentwaarde, maatschappelijke waarde en participatiewaarde van sport en leer je vanuit verschillende invalshoeken naar de sportwereld te kijken. Wil je meer informatie over de opleiding Sportmarketing?
Bekijk de video over deze opleidingDE STUDIE sportmarketing IN EEN NOTENDOP
Nieuws van de opleiding Sportmarketing
Mogelijkheden na je opleiding Sportmarketing
Met jouw diploma Sportmarketing kun je elke marketingfunctie vervullen, zowel binnen als buiten de sportbranche. Dit biedt jou tal van mogelijkheden in het werkveld als sportmarketeer bij een sportmarketingbureau, bij de gemeente om de sportparticipatie te verhogen, als eventmanager bij een (top)sportbedrijf, als social marketeer bij een (sport)marketing organisatie, als accountmanager bij een professionele sportclub of als projectcoördinator bij een sportvereniging of sportbond.
Lees de ervaring Alle ervaringenDe perfecte combinatie tussen passie voor sport en interesse in het vak marketing!