Deze pagina biedt een overzicht van de verschillende initiatieven en experimenten waar vanuit de OnderwijsInnovatie Hub aan gewerkt is en voor een deel nog aan gewerkt wordt.
Onderstaande experimenten zijn tevens gebundeld in het OnderwijsInnovatie Hub Jaarboek 2022.
- Students-at-risk deserve an honours approach: EYE-model als basis
- Organizing Purpose Driven Learning
- Hoe vorm je een professionele leergemeenschap?
- KANS: Keuzetraject voor jouw Authentieke Nieuwe Start
- Saxion pilot gebruik (Edu)badges
- Deelname Saxion in landelijke pilot Microcredentials
- De weg naar een Innovatie Agenda
- Onderwijsinnovatie met behulp van technologie
- Landelijk leertraject Brede vaardigheden
- HartLAByrint: een spel om te ervaren wat er voor jou écht toe doet
- The Conscious Business Challenge
- Toepassen honours principes bij thuisgroepen
- Honours Programma Parlement
- Deep Democracy in praktijk en onderwijs
- Color your journey, color your world
- Studenten weten wie hen het beste kan coachen
- Verbreden en verrijken van Persoonlijke en Professionele Ontwikkeling in de Pabo
- Beoordeling en reflectie door student zelf
- Onderzoek op basis van primaire interesse van studenten
- From Sustainable to Inner Development Goals
- Classroom in the Metaverse
- Hop on Hop off Honours Netwerk 2022
De experimenten van de OnderwijsInnovatie Hub passen bij de Saxion visie op onderwijs en hebben een diverse achtergrond.
Zo is een deel mede tot stand gekomen dankzij (volledige) financiering door Saxion, een beurs van het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO Comenius Leadership Fellow), middelen vanuit het Nationale Programma Onderwijs (NPO) of het SURF Versnellingsplan.
Een ander deel van de beschreven projecten is verbonden aan Saxion Top Talent. De Top Talent programma’s bieden de deelnemende studenten uitdagend onderwijs én vormen een onderwijsproeftuin.